BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Udenrigsministeriet søger økonomispecialister med interesse for udviklingssamarbejde
Vi søger Økonomispecialister til Udenrigsministeriet. Drømmer du om en spændende karriere, hvor du bruger din viden om økonomistyring og forvaltning? Og vil du være med til at arbejde med Danmarks udviklingssamarbejde med udviklingslandene? Så er det måske dig vi leder efter. Udenrigsministeriet søger økonomispecialister med god talforståelse, veludviklet analytisk sans, indblik i god forvaltningspraksis og evnen til at arbejde i en politisk organisation.
Vi er en global koncern med et væsentligt finansielt volumen på godt 18 mia. kr. inden for tilskud og drift. Vi skal løbende levere solide resultater i Danmark og internationalt i forhold til en bred vifte af udfordrende opgaver. Vi har samtidig stort fokus på at udføre og skabe løsninger, der gør en positiv forskel for vores koncern.
Opgaver og ansvar
Opgaverne som økonomispecialist i Udenrigsministeriet varierer bredt. Der er særligt fokus på økonomistyring af udviklingssamarbejdet herunder forvaltningsmæssig kvalitetssikring af udviklingsbistanden og gennemgang af tilskudsregnskaber og budgetstyring. Hertil kommer rådgivning af enheder ude og hjemme i forskellige emner relateret til bl.a. forvaltning og økonomistyring, håndtering af uregelmæssighedssager, gennemførelse af tilsynsbesøg hos Udenrigsministeriets partnere, kompetenceudvikling af kolleger ude og hjemme m.v.
Der kan desuden på sigt være mulighed for udsendelse til en ambassade i et udviklingsland mhp. at forvalte og administrere Danmarks udviklingssamarbejde med det pågældende land. Dette vil dog være forbundet med forflyttelsespligt.
Hvem er du?
Du er cand.polit./oecon., cand.scient.pol., cand.merc.aud eller har en HD inden for regnskabsvæsen, og har interesse i at arbejde med økonomistyring i et stort departement og med det danske udviklingssamarbejde. Derudover har du erfaring med økonomistyring og forvaltning i praksis fra lignende stilling. Forståelse for dynamikkerne, kulturen og arbejdet i en politisk organisation samt evt. nogle års praktisk erfaring med økonomistyring af projektbistand vil være en fordel. Endelig har du et godt kendskab til og erfaring med brugen af forskellige it-værktøjer (MS Office, Excel etc). Du vil få et stort selvstændigt ansvar, og vi forventer, at du ønsker at videreudvikle dine kompetencer inden for regnskab, forvaltning og økonomistyring.
Vi lægger vægt på, at du har følgende kompetencer:
- Veludviklet analytisk sans, god økonomi- og strategiforståelse og en skarp pen
- Er innovativ og har blik for nye og anderledes løsninger.
- Ser muligheder og potentialer frem for problemer.
- Er engageret og initiativrig med et stort gå-på mod.
- Kan formidle talmateriale og komplicerede problemstillinger på en letforståelig måde både mundtligt og skriftligt.
- Teamspiller med gode samarbejdsevner - på tværs af fagskel og kulturer.
- Gode kommunikations- og formidlingsevner - mundtligt og skriftligt (på dansk, engelsk og gerne fransk).
Stillingen er placeret i Udenrigsministeriets kontor for Finansiel Forvaltning og Rådgivning vedrørende Udviklingssamarbejdet (FRU)
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være som fuldmægtig eller evt. specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem staten og den relevante faglige organisation.
Du ansættes uden forflyttelsespligt.
Det er en betingelse for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde din sikkerhedsgodkendelse i løbet af ansættelsen.
Tiltrædelse
Snarest muligt efter sikkerhedsgodkendelsen
Ansøgningsfrist og kontakt
Ansøgningsfristen er søndag den 6. august 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 34. Du søger under ”Job” på www.um.dk. Du skal indsende en målrettet og motiveret ansøgning på maksimum 1 side og et CV indeholdende oplysninger om uddannelse, tidligere arbejde og øvrige kvalifikationer, niveau for sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæft venligst dit eksamensbevis. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning.
Skulle du have spørgsmål til stillingen, som ikke er besvaret i opslaget eller kan findes på www.um.dk, er du meget velkommen til at kontakte souschef i FRU Refika Hayta, e-mail refibu@um.dk, tlf. 33920576 og hvis du har spørgsmål til løn og vilkår kan du kontakte HR-konsulent Mette Brink Madsen, e-mail metmad@um.dk eller hr@um.dk
Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset personlig baggrund, til at søge en stilling i UM.
Om os
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Udenrigsministeriet, Asiatisk Plads 2, 1402 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170786&DepartmentId=6061&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875382