BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Udenrigsministeriet søger dygtig kollega til nyt Data Management team
Brænder du for at få data til at understøtte gode processer og skabe transparens – til gavn for både direktion og medarbejdere? Har du lyst til at få en nøglerolle med fokus på data-dreven ledelsesinformation og rapportering i et nystartet team?
Opgaver og ansvar
Du bliver en del af vores nye team Data Management, som skal opbygge Udenrigsministeriets kapacitet på tre områder;
- levere relevant og opdateret ledelsesinformation, der kan understøtte data-dreven beslutningstagning samt at udvikle rapporter og dashboards der kan anvendes på alle niveauer i organisationen
- bidrage til øge effektiviteten og frigøre tid til værdiskabende aktiviteter ved at automatisere manuelle og repetitive arbejdsgange ved at brug af Robotic Process Automation (RPA)
- udvikle en bedre infrastruktur for udveksling af data internt og med andre offentlige myndigheder.
- sørge for, at datakvaliteten defineres, dokumenteres, analyseres og overvåges
- udarbejde og opdatere datamodellerne (konceptuelt, logisk, fysisk), vedligeholde og optimere dem i samarbejde med fageksperter
- sikre udvikling og vedligeholdelse af datavaliderings- og datarensningsprocesser, datastrømme og datastrukturer samt støtteværktøjer
- drifte vores data warehouse i samarbejde med udviklere
- varetage mindre projektstyringsopgaver og følge op på scope, tid, økonomi og risici
- yde teknisk og arkitektonisk rådgivning inden for dataanalyse og datastyring
Hvem er du?
Du har mindst et par års erfaring med design og udvikling af rapporteringsløsninger. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, hvis du kan dokumentere dine kompetencer og skabe resultater.
Du har avanceret viden om SQL, T-SQL og Microsoft SQL Server, data warehouse, dataintegration /ETL-værktøjer, analytiske løsninger og rapporteringsløsninger. Har du erfaring med teamets øvrige områder RPA eller data infrastruktur er det kun en fordel, men ikke et krav.
Du er struktureret og analytisk i din tilgang til opgaverne, og forstår at udtrykke dig klart i skrift og tale samt i meningsfulde visualiseringer. Du er kvalitetsbevidst og arbejder grundigt samtidig med, at du har deadlines for øje. Du er fagligt praktisk og handlingsorienteret, men kan også tænke strategisk og planlægge fremad.
Du er nysgerrig og videbegærlig, og det falder dig naturligt at dele din viden med andre. Du er initiativrig og formår at håndtere mange aktiviteter uden at miste overblik, og det er afgørende at du er god til at samarbejde.
Organisatorisk placering
Du får i IT-kontoret mere end 50 engagerede kollegaer fordelt på syv teams. Vores kerneområder er IT-projektledelse, Application management, Data management, IT-governance, Operationel IT- og cybersikkerhed, Driftsstyring og Procurement. Vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen, og lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog – gerne præget af humor. Vores mål er både at udnytte de nye digitale muligheder og fastholde et skarpt fokus på en stabil drift og høj sikkerhed. Kontoret er i gang med en større forandringsproces i forbindelse med at dele af driften og brugersupporten er overført til Statens IT. Vi har en fælles ambition om at levere en effektiv, brugervenlig og sikker IT-understøttelse af Udenrigsministeriets arbejdsopgaver, der varetages af ca. 3.000 brugere, i København og på nærved 100 repræsentationer i udlandet.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst mellem staten og den relevante faglige organisation. Du ansættes uden forflyttelsespligt.
Det er en betingelse for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde din sikkerhedsgodkendelse i løbet af ansættelsen.
Tiltrædelse
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
Ansøgningsfrist og kontakt
Ansøgningsfristen er tirsdag den 20. juni 2023. Vi forventer at afholde samtaler løbende samt i ugerne 25 og 26. Du søger under ”Job” på www.um.dk. Du skal indsende en målrettet og motiveret ansøgning på maksimum 1 side og et CV indeholdende oplysninger om uddannelse, tidligere arbejde og øvrige kvalifikationer, niveau for sprogkundskaber, referencer m.v. Vedhæft venligst dit eksamensbevis. Vedhæftning af CV alene betragtes ikke som en ansøgning.
Skulle du have spørgsmål til stillingen, som ikke er besvaret i opslaget eller kan findes på www.um.dk, er du meget velkommen til at kontakte souschef Erla Paulson Willumsen på telefon +45 3392 0348 eller teamleder Andreas Graulund Jørgensen på telefon +45 3392 0236 og hvis du har spørgsmål til løn og vilkår kan du kontakte: HR-konsulent Thomas Hadrup på telefon +45 3392 1008.
Udenrigsministeriet ser mangfoldighed som en styrke og ønsker at beskæftige medarbejdere med forskellig baggrund. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset personlig baggrund, til at søge en stilling i UM.
Om os
Udenrigsministeriets mission er at arbejde for Danmarks interesser og værdier i forhold til omverdenen på en måde, der fremmer danskernes frihed, tryghed og velstand samt en mere fredelig og retfærdig verden med udvikling og økonomisk vækst for alle. I Udenrigsministeriets vision indgår, at vi skal være bredt respekteret som en kompetent, effektiv, udadvendt og serviceorienteret virksomhed, og at vi skal være en attraktiv og idéskabende arbejdsplads, der sikrer stor medarbejdertilfredshed og målrettet kompetenceudvikling. Vi har som fælles værdier, at vi som enkeltpersoner og organisation arbejder på grundlag af musikalitet, åbenhed, professionalisme, handlekraft og arbejdsglæde. Alle ledige stillinger i Udenrigsministeriet kan findes på www.um.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Udenrigsministeriet, Asiatisk Plads 2, 1402 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169507&DepartmentId=6061&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5844807