Studentermedhjælper til styringskontor i Økonomi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Der er højt til loftet, en uformel tone og mulighed for at få en masse ansvar her hos os. Hvis du kan se dig selv i det, så er du måske vores nye studentermedhjælper til Styringskontoret for Jura, Økonomi, Borger- og Virksomhedskontakt og Person i fagområdet Økonomi i Skattestyrelsen.

Vores kerneopgave er at bedrive god økonomistyring i styrelsens fagområder. Det gør vi med vægt på høj faglighed, fokus på dialog samt ved et godt kollegaskab med resten af Økonomi.

Vi forventer af vores studentermedhjælpere, at de involverer sig i kontorets opgaver, tager selvstændigt ansvar og er gode til at samarbejde og finde løsninger sammen med kontorets faste medarbejdere.

Om Styringskontoret
I kontoret har vi til opgave at sikre en sammenhængende økonomistyring for fire af Skattestyrelsens fagområder med et årligt budget på over 1,5 mia. kr.

Kontoret består af 11 medarbejdere inkl. 1 studentermedhjælper med en god blanding af økonomi- og generalistprofiler. Vi hjælper hinanden og arbejder tæt sammen for at øge kvaliteten i alt, hvad vi laver. Som medarbejder vil du kunne se frem til at arbejde i et rummeligt, ambitiøst og uformelt kontor med gode personaleforhold. Her kan vi tilbyde varierende opgaver sammen med et godt kollegaskab inden for og uden for kontoret. Vi tror på, at gode kollegarelationer skaber bedre faglige resultater.

Varierende arbejdsopgaver med fokus på økonomistyring
Du vil som studentermedhjælper hos os få et job i et spændende og fagligt miljø, hvor du får mulighed for at stifte bekendtskab med den centrale styring i en kompleks, politisk organisation, der er midt i en spændende og omfattende forandringsproces.

Dine opgaver vil være af varierende karakter, men de kan forventes at omfatte:

  • bidrage til udarbejdelse af materiale til månedlige budgetopfølgninger og udgiftsopfølgninger
  • bearbejdning af økonomidata i Excel
  • vedligeholdelse og kvalitetssikring af regneark og oversigter
  • udarbejdelse af præsentationer i PowerPoint
  • bistand med administrative opgaver i kontoret, eksempelvis diverse bestillinger, mødebookinger mv.
Vi inddrager vores studentermedhjælpere i kontorets arbejde, hvor studenterne er en stor del af den samlede indsats. Vi har fokus på sparring, så du lærer og udvikler dig hos os. Det gør, at du på sigt vil få mulighed for at få mere selvstændigt ansvar og nye udfordrende opgaver.

Struktureret studentermedhjælper
Vi forestiller os, at du er i begyndelsen af en videregående uddannelse. Din uddannelsesretning er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du har interesse for tal, er selvstændig, proaktiv og har lyst til at lære nyt.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er detaljeorienteret og ansvarsbevidst
  • arbejder selvstændigt og struktureret med dine opgaver
  • er talstærk og kan bearbejde og omsætte data til overskuelige tabeller og grafer i Excel
  • trives i et dynamisk miljø, hvor der er variation i opgaverne
  • har lyst til både at arbejde tæt sammen med dine kolleger
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og karakterudskrift via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 18. juni 2023.

Samtaler afholdes løbende. Vi tilstræber ansættelse senest 1. august 2023.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Mads Randrup Lindberg Byrialsen på tlf. 72 37 05 95 eller kontorchef Palle Hovstad på tlf. 72 37 01 37.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Stillingen er med en gennemsnitlig arbejdstid på 15 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet under eksamensperioder.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK).

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit fysiske arbejdssted er Copenhagen Towers 1, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169272&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839480

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet