Søværnets Overvågningsenhed søger en afløser som Kystudkig på Kystudkigsstation Drogden.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde som kystudkig i et maritimt team på Drogden fyr, hvor du er med til at skabe overblik over den maritime situation i farvandene omkring Danmark?

Det har du mulighed for nu.


Om os

Kystudkigsstation Drogden er et fast fyr bygget som sænkekasse, der afløste fyrskibet midt i 30'erne. Udkigsstationen er underlagt Maritimt Overvågningscenter under 3. Eskadre i Frederikshavn og fyret er beliggende i Øresund en halv times sejlads fra Dragør havn.

Kystudkigsstation Drogden er en ud af fire kystudkigsstationer i Danmark. Vi kan tilbyde dig, at blive en del af en kompetent besætning på 8 kolleger, der hver især har en dedikeret tilgang til jobbet og mønstrer et godt sammenhold. Kulturen er åben og ligefrem, og vi vægter faglig stolthed og evnen til at tage ansvar for opgaven.


Om stillingen

Som vores kommende kystudkigafløser vil du udføre selvstændige opgaver, hvor du ved brug af forskelligt udstyr, skal identificere, registrere og overvåge skibstrafikken i den sydlige del af Sundet. En kystudkig bidrager til at skabe et maritimt overbliksbillede, der anvendes i en række sammenhænge af Forsvaret og andre danske myndigheder. Ud over dette vil du skulle passe lysanlæg til brug for strøm til det grej, der bruges på fyret.

Stillingen er en afløserstilling med sidemandsoplæring og korte uddannelsesforløb, der sætter dig i stand til at fungere i stillingen.

Du vil indgå i vagten efter stationslederens vurdering af mangel på personale. Vagtholdene bor og arbejder på fyret i 7 til 8 dage af gangen. Når du er inde som afløser, skal du påregne skiftende arbejdstider, og udover at gå vagt som kystudkig, skal du deltage i husholdningen og den daglige drift af fyret.
Stillingen er berammet til gennemsnitlig 15 timer om ugen, men da afløserstillingen følger vagterne på fyret, vil der være uger med betragteligt mere end 15 timer om ugen. Er man afløser på en hel vagtuge, vil antallet af timer være i omegnen af 75-80 timer. Afløseren skal kunne bruges enkelte dage eller en hel vagtperioden på 7 dage.

Ud over det, skal du også forvente at skal gennemgå førstehjælp og deltage i SOE seminar, fagdage og evt. hygiejnekursus.


Om dig

Vi forventer, at du har IT-kendskab på brugerniveau og kan tale, læse og forstå engelsk. Hvis du har maritim erfaring, vil det være en fordel. Du skal både kunne arbejde selvstændigt og fungere på vagtholdet, da du er alene på vagten som udkig og sammen med andre om at løse de øvrige opgaver.

Vi lægger vægt på, at du har en struktureret tilgang til arbejdsopgaverne med sans for detaljer, og at du har gode samarbejdsevner og er fleksibel i forhold til arbejdstid og arbejdsopgaverne.


Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og Organisationsaftale for rengøringsassistenter, sanitører, specialarbejdere og visse erhvervsuddannede m.fl. i staten mv. (3F).

Overenskomstbestemt månedsløn er 9.551,06 kr. for gennemsnitlig 15 timer pr. uge og hertil kommer et centralt forhandlet, ikke-pensionsgivende tillæg på 2.474,61 kr. pr. måned.

Ved ansættelse er der mulighed for at forhandle et pensionsgivende tillæg i forhold til dine kvalifikationer til stillingen. Der er knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning til stillingen.

Stillingen skal besættes hurtigst muligt, dog kan der efter aftale ventes på den rette medarbejder.

Fast tjenestested vil være København.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om afløserstillingen, er du velkommen til at kontakte stationsleder Hans-Henning Madsen på telefon 61 70 07 89.

Har du spørgsmål til løn- eller ansættelsesvilkår, kan du ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Sheeba Krause på telefon 32 66 50 36.

Ansøgningsfristen er den 28. juli 2023. Samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf, og samtalerne vil forventeligt blive afholdt i Ballerup.

Send din ansøgning via linket, hvor du bedes vedhæfte ansøgning og CV. Vær opmærksom på at bilag kun kan tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om 3. ESKADRE
3. Eskadre er Søværnets nye eskadre, som omfatter spændende og alsidige arbejdspladser, på sejlende enheder såvel som landtjenestesteder.
I 3. Eskadre får du ansvar og anerkendelse, samt stor mulighed for personlig og faglig udvikling. Eskadrens opgaver omfatter sømilitære opgaver med særligt fokus på farvandene i og omkring Danmark, herunder myndighedsopgaver af permanent karakter samt civilt relaterede samfundsnyttige maritime opgaver.
3. Eskadre enheder løser Søværnets nationale opgaver 24/7/365.

Den største del af eskadrens enheder er beskæftiget med overvågning, suverænitetshåndhævelse, miljø- og transportopgaver samt søredning. Eskadrens enheder er desuden beskæftiget med uddannelse af officerselever.

Ud over de mange skibe er 3. Eskadre endvidere ansvarlig for drift af Kystredningstjenesten samt Søværnets Overvågningsenhed, med decentralt placerede enheder rundt om i landet. 3. Eskadre passer på Danmarks farvande – altid!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kystudkigsstation Drogden - Søværnet, Strandlinien 8, 2791 Dragør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184548&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876970

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet