BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Søger du et spændende studiejob med faglige udfordringer i et tempofyldt og spændende miljø? Minister- og Departementschefssekretariatet i Skatteministeriet søger en ny student til de mange spændende opgaver inden for betjening af ministeren og departementschefen.
Om jobbet i Minister- og Departementschefssekretariatet
I Minister- og Departementschefssekretariatet bliver du en del af det team, der varetager alle aspekter af ministerens og departementschefens daglige virke. Din kerneopgave i kontoret bliver at koordinere og udarbejde udkast til svar på henvendelser fra borgere til skatteministeren. Du vil få en bred kontaktflade til fagkontorerne i departementet, de underliggende styrelser og til andre ministerier. Udover din primære funktion med at varetage borgerhenvendelser, vil du bistå minister- og departementschefssekretærene med at holde overblik over frister på sager og svar til Folketinget, udarbejde mødebrief til ministerens besøg hos virksomheder, organisationer m.fl. samt bidrage til at løse forefaldende opgaver af mere praktisk karakter.
Jobbet vil give dig et indgående kendskab til arbejdet i et departement, Folketingets processer samt en ministers hverdag. Du vil få ansvar for din egen portefølje af opgaver samtidigt med, at du aktivt spiller sammen med kontorets andre medarbejdere. Denne kombination giver rig mulighed for, at du kan udvikle dig både fagligt og processuelt.
Om dig
Du er i gang med en samfundsvidenskabelig uddannelse, fx stud.polit., stud.oecon., stud.scient.pol., stud.jur. eller lignende og minimum et år tilbage af din studietid. Vi lægger på, at du:
- Har blik for detaljen og kan formulere dig kort og præcist på almindelig forståeligt dansk.
- Er serviceminded og god til samarbejde.
- Kan arbejde med stramme deadlines, bevare overblikket og prioritere dine opgaver, når tingene går stærkt.
- Er villig til at give en ekstra hånd i travle perioder.
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 11. august 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Katrine Marie Bork Davidsen på telefonnummer 72377754.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteministeriet, Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170370&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878129