Sektionsleder til Indenrigs- og Sundhedsministeriets Koncern Løn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du stor erfaring med lønadministration og har du lyst til personaleledelse? Trives du i et miljø med høj faglighed og kompetente kolleger? Så er du måske vores nye sektionsleder i Sundhedsstyrelsen.

Om Koncern Løn i Sundhedsstyrelsen
Sundhedsstyrelsen er, som den øverste sundhedsfaglige myndighed i Danmark, en del af Indenrigs- og Sundhedsministeriets koncern. Sundhedsstyrelsen bistår Indenrigs- og Sundhedsministeren med rådgivning på ministerområdet samt yder rådgivning til andre statslige, regionale og kommunale myndigheder.

I enheden Koncernregnskab, løn og ledelsesinformation er vi ca. 25 medarbejdere og er opdelt i to sektioner, Koncernregnskab og Koncern Løn

Koncern Løn har ansvaret for lønadministration og HR-grunddata for hele Indenrigs- og Sundhedsministeriets koncern, der tæller i alt ca. 3.500 ansatte. Du bliver sektionsleder for et team af 12 dygtige og engagerede medarbejdere, der servicerer ministerområdets departement og styrelser med sikker personaleadministration og løbende ledelsesinformation inden for HR-området.

Din hverdag hos os
Din hverdag vil blive meget varieret, da den vil bære præg af mange forskellige opgaver for koncernens mange forskellige virksomheder, hver med deres forskellige behov.

Du har som sektionsleder ansvar for Lønadministrationen samt levering af ledelsesinformation og statistik til ministerområdet. Du vil samtidig også være med til at bidrage til og understøtte områdets løbende udvikling.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • være personaleleder for Koncern Løn
  • at rådgive og samarbejde med HR-enhederne i koncernen under Indenrigs- og Sundhedsministeriet
  • løbende optimering og forbedring af arbejdsgange og systemerne
  • at sikre et godt samarbejde med virksomhederne i koncernen.
  • at sikre et godt samarbejde med Statens Administration.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en relevant uddannelse og erfaring med arbejde inden for HR og Lønadministration. Du har endvidere stor interesse for personaleledelse, gerne understøttet af praktisk eller teoretisk fundament, men det er ikke et krav. Vi lægger særlig vægt på, at du er god til at samarbejde på tværs og kan indgå i en konstruktiv dialog på tværs af organisatoriske formationer.

Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • har relevant ledelseserfaring
  • har godt kendskab til Statens HR (SHR) og Statens lønsystem (SLS) på brugerniveau
  • udøver synlig og troværdig ledelse, hvor du står i spidsen for en række dedikerede medarbejdere
  • har integritet, er god til at samarbejde og kan etablere velfungerende og tillidsfulde relationer
  • har overblik og arbejder struktureret og løsningsorienteret
  • er god til at kommunikere og forventningsafstemme
  • er handlekraftig og robust.
Som person finder du styrke i din faglighed og forsøger altid at finde den bedste løsning på en problemstilling.

Vi tilbyder
En spændende og udfordrende fuldtidsstilling i Danmarks øverste sundhedsfaglige myndighed. Vi har høje ambitioner, stærk faglighed, højt til loftet, en uformel omgangstone og gode muligheder for faglig udvikling.

Vi tilbyder desuden fleksibel arbejdstid og gode muligheder for efter- og videreuddannelse.

Om ansættelsen
Afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat:

  • efter den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Skatteministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedrørende kontorfunktionærer, og med lønindplacering i henhold til overenskomstens § 4, Særskilte stillinger.
eller

  • som chefkonsulent med personaleledelse efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Stillingen forudsætter, at du fremsender en straffeattest.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef Michael Andersen på tlf. 2268 4578

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34. Du kan læse mere om os på sst.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sundhedsstyrelsen, Islands Brygge 67, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170933&DepartmentId=10278&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878123

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet