Sagsbehandler søges til indsatsteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du få borgere på kanten af arbejdsmarkedet tilbage i job eller uddannelse, så hører vi gerne fra dig.

Job og Indsats varetager indsatsen overfor ledige borgere, både jobparate og borgere med problemer ud over ledighed. Vi er et nyoprettet team, og vi håber du vil være en del af holdet.

Som jobformidler skal du støtte borgerne i at komme tilbage til arbejdsmarkedet eller i uddannelse og støtte med mestring af deres udfordringer, så de selv kan se vejen tilbage. Du sikrer opfølgningen på den plan som er lagt sammen med borgere og sagsbehandler, og som skal få borgeren tilbage i selvforsørgelse. Du er det eneste beskæftigelsesrettede tilbud, som borgeren får udover virksomhedsforløb. Derudover har du en lille sælger i maven og ser det som et plus, at du kan finde småjobs ude i virksomhederne i lokalområdet. Du har ansvaret for 25 borgere.

Din arbejdsplads er på Jobcentrets adresser. Vi forventer dog, at du møder borgerne mange andre steder, eksempelvis i virksomhederne, jobcentret eller et helt tredje sted. Vi samarbejder på tværs af centre og tror på, at vi kun kan lykkes med at få borgerne i job og uddannelse, hvis vi bruger alle redskaberne i lovgivningen. Vi er ambitiøse og optaget af at nå vores mål og resultater. Der er højt til loftet og vi har mange gode drøftelser, men når vi har valgt en strategi, så holder vi fast gennem tæt opfølgning og dialog om, hvad det betyder i den konkrete sag.

Hvem er vi

Teamet består af 6 jobformidlere og vi udvider til 8, hvor du bliver den ene. Vi holder også teammøder sammen med vores 2 IPS-konsulenter.

Dine opgaver som jobformidler

Din primære opgave er at understøtte at borgere på kanten af arbejdsmarkedet kommer tilbage i arbejde. Det kan eksempelvis være på virksomheder, hvor de opnår lønnede timer. Dit vigtigste redskab er hyppige samtaler, virksomhedsrettet aktivitet og opfølgning med borgeren. Du har stor forståelse for vigtigheden af at registrere dit arbejde og dokumentere arbejdet med borgerens mål og delmål i relevante IT-systemer – Vi arbejder i Momentum, men overgår snart til Fasit.

Herudover skal du:

  • Kunne opbygge en tæt og tillidsbaseret relation til borgere i et håndholdt og sammenhængende forløb
  • Afholde hyppige jobrettede samtaler med dine borgere, omhandlende mestring af de udfordringer, som står i vejen for arbejde eller uddannelse
  • Have virksomhedskontakt og forhandling af muligheder for småjobs. Herudover etablere, følge op, fastholdelse og jobskabe
  • Koordinere indsatsen med relevante samarbejdspartnere såsom sagsbehandler, ydelse og andre centre og teams
  • Have kendskab til det lokale arbejdsmarked og adgang til et veludbygget virksomhedsnetværk for at kunne hjælpe borgeren med at finde det rette match på arbejdsmarkedet
Vi søger dig, som
  • Tror på at alle mennesker kan noget, at småjobs er vejen frem for at borgere kan komme tilbage på arbejdsmarkedet eller som minimum en virksomhedspraktik
  • Har gode erfaringer med at finde jobmuligheder for borgerne på kanten af arbejdsmarkedet
  • Kan motivere borgere, der har svært ved at se sig selv på arbejdsmarkedet og få dem til at genvinde troen på at de kan komme i job eller uddannelse
  • Har kendskab til målgruppen af borgere og lovgivningen fra tidligere erfaringer
  • Er struktureret, resultatorienteret og trives i en hektisk hverdag, hvor samarbejde er i fokus
Det kan vi tilbyde
  • Et afvekslende og spændende job
  • Stor indflydelse på og ansvar for opgaven
  • Gode kolleger, der bakker hinanden op
  • Mulighed for faglig sparring med erfarne kolleger
  • En afslappet og uhøjtidelig atmosfære med plads til gode grin
  • Adskillige personalegoder
Om ansættelsesforholdet

De 2 nyoprettede stillinger er faste stillinger på 37 timer, med start hurtigst muligt og senest 1. august 2023.

Vi holder samtaler løbende, så tøv ikke med at søge. Når rette kandidat er fundet, fjernes stillingsopslaget fra Tårnby Kommunes hjemmeside.

Ved ansættelse indhentes referencer fra dine 2 seneste ledere.

Har du spørgsmål til stillingerne kan du kontakte leder Mette Bløcher på telefon 6016 0135.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst som socialrådgiver eller HK'er efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere arbejdssteder. Har du været ansat i Tårnby Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Der skal endvidere forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.

Tårnby Kommune tilbyder en række personalegoder. Disse kan ses her.

Ansøgning

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysning om eventuel tidligere beskæftigelse, arbejdstilladelse og bilag sendes via nedenstående link. Vær opmærksom på, at Tårnby Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem. bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.

Behandling af personoplysninger

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Center for HR. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. Send e-mail sikkert: Link til Borger.dk
Telefon: 3247 1230. Ved brev: Tårnby Kommune, Center for Udvikling og Digitalisering, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: ”Databeskyttelsesrådgiver”.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Tårnby Kommune, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.taarnby.dk/om-kommunen/job/ledige-stillinger/?hr=show-job/150702&linkref=112216&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845538

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet