Revisorer med interesse for moms til momsafdeling i Store Selskaber – Skattestyrelsen i København

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du revisorbaggrund eller lignende, erfaring med udarbejdelse af regnskaber og interesse for moms og lønsumsafgift? Har du lyst til at revidere og samarbejde med de største virksomheder i Danmark? Så tilbyder vi dig et job med fantastiske udviklingsmuligheder, rigtig godt kollegaskab og god work-life balance.

Moms i landets største virksomheder er ikke enkelt. Interesserer du dig for moms – så har vi alle de opgaver, du kan drømme om inden for moms og lønsumsafgift. Hvis du f.eks. har revisorbaggrund og kan knække et regnskab, så videreudvikler vi gerne dine kompetencer på moms- og lønsumsafgiftsområdet.

Bredt ansvar inden for moms og lønsumsafgift
I Store Selskaber 06 - Moms og Lønsumsafgift gennemgår vi de største virksomheders afregning af moms og/eller lønsumsafgift for at sikre korrekt afregning - hverken for lidt eller for meget. Dit arbejde vil hovedsageligt sammen med dine 20 nye kollegaer bestå i at:

  • Revidere store selskabers angivelse af moms og lønsumsafgift
  • Vejlede store selskaber omkring deres moms- og lønsumsafgiftsforhold
Vi arbejder projektorienteret, hvor alle i projekterne bidrager med viden, erfaringer og input i forhold til de revisioner, som vi initierer. Vi har i vores delprojekter fokus på specifikke problemstillinger eller specielle brancher, f.eks. de finansielle virksomheder.

Vi arbejder typisk i teams. Det vil sige, at vi altid er minimum 2, der arbejder på samme sag. Du vil derfor hele tiden have sparring mv. på de opgaver, som du løser i en konkret sag.

Fagligt stærk inden for revision og regnskab
Du har en videregående uddannelse som HD-R, cand.merc.aud., skatterevisor, master i moms eller lignende. Du har erfaring med revision og regnskab og interesse for moms. Har du lidt erfaring med moms, er det et ekstra plus. Det er vigtigt, at du har en metodisk tilgang til dit arbejde samt lysten og kompetencerne til at arbejde selvstændigt såvel som i teams. Du bliver del af et stærkt fagligt team, som vil give dig yderligere faglig ballast.

Store Selskaber 06 – din nye arbejdsplads
Store Selskaber er organisatorisk placeret under Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de største selskaber i Danmark og sikrer, de betaler korrekt moms, skat og afgifter – hverken for meget eller for lidt. Vi sætter en ære i at kombinere vores viden om revision, regnskab og lovgrundlag, og har stort fokus på kvaliteten i vores opgaveløsning. Vi har et godt samarbejde og en god faglig dialog, såvel internt i afdelingen og Skattestyrelsen, som i vores relation til de store selskaber og koncerner.

Som en del af en stor offentlig organisation får du rig mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt i jobbet. Der er sammenhæng mellem løn og ansvar, work-life balance, kompetencer og værdiskabelse. Vi har et sundt arbejdsmiljø, kommunikerer klart, og sørger for, at du gennemgår en struktureret onboardingproces, så du får de bedste betingelser for en god start.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 13. juni 2023.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Peter Tøttrup på telefon 72 38 31 36 eller chefkonsulent Torben Reimers-Larsen på telefon 72 38 53 69.

Vi holder første runde samtaler afholdes enten virtuelt eller fysisk løbende. Vi er fleksible med samtaletider og kan tilbyde samtaler efter kl. 16:00.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet inden evt. anden runde samtaler, som vi har planlagt til uge 24 eller 25.

Tiltrædelse pr. 1. september 2023 - eller efter aftale.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Copenhagen Towers 1, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168258&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843398

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet