BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du prøve kræfter med projektstyring? Vil du bidrage til videreudviklingen af fælles datastandarder og -løsninger inden cirkulær økonomi og affald? I Klima og Erhverv har vi nu en spændende mulighed for at styre et fælleskommunalt affaldsdataprojekt og interessevaretage på affaldsområdet.
Affaldsområdet er et område med stort politisk fokus, og hvor både rammer og roller er under forandring. I 2021 startede KL et affaldsdataprojekt om fælles dataløsninger og -standarder for kommunerne i samarbejde med kommunerne. Hertil søger vi nu en projektleder til at facilitere det videre arbejde med opstart snarest muligt. Stillingen er tidsbegrænset og kan fungere som et barselsvikariat eller en indstationering i KL for kommunale ansatte, enten på fuldtid eller deltid.
Din hverdag i KL
Din primære opgave bliver at være projektleder på et igangværende fælleskommunalt digitaliseringsprojekt om affaldsdata. Derudover vil der være mulighed for at bidrage til KL’s interessevaretagelse på affaldsområdet i tæt samarbejde med andre kollegaer i kontoret.
Om affaldsdataprojektet
Formålet med projektet er at skabe gode, fælles dataløsninger for kommunerne på affaldsområdet i samarbejde med kommunerne selv. Kommunerne har brug for valide og aktuelle affaldsdata, der understøtter de kommunale myndighedsopgaver effektivt inden for cirkulær økonomi og affald og klimaeffekter. Og det er en fordel med fælles datastandarder på tværs af kommuner. Alt det skal projektet bidrage til.
Projektet startede i 2021 og er i god gænge. KL har som en del af indsatsen igangsat udvikling af et forslag til fælles datastandarder på hele affaldsområdet, der både skal imødekomme EU-krav og kommunernes- og den brede vifte af virksomheders behov inden for affald og cirkulær økonomi. Således kræver arbejdet også, at datastandarderne kvalitetssikres bredt hos disse aktører.
Du vil skulle facilitere datamodelarbejdet mellem KL’s it-arkitekter, kommunale datamodelarbejdsgrupper og IT-leverandører, samt koordinere med Miljøstyrelsens følgegrupper til bl.a. udviklingen af affaldsdatasystemet og det styrkede affaldstilsyn.
Hvem søger vi?
Vi er åbne over for, hvilken baggrund og erfaring du har, så længe du er motiveret over for opgaverne og har de rette personlige egenskaber. Det vigtigste for os er, at du har lyst til at arbejde med affaldsdata og kan fungere i rollen som projektleder. Der vil være god sparring at hente fra dine kolleger i rollen.
Vi ser gerne, at du:
- Har viden om affaldsområdet / affaldsdata og/eller digitaliseringsprojekter. Det er en fordel, men ikke en forudsætning
- Erfaring som projektleder / tovholder eller lignende, herunder er det en fordel hvis du har erfaring med at styre og sikre fremdrift på et længerevarende projekt
- Er god til at samarbejde med mange forskellige aktører og interessenter
- Er udadvendt, positiv og lydhør både i forhold til kolleger, teamleder og chef og ikke mindst i forhold til kommuner, ministerier og andre samarbejdspartnere
- Arbejder selvstændigt og struktureret
- Tager ansvar for dine opgaver og følger dem til dørs fra planlægning til kvalitetssikring
Du bliver en del af et stærkt hold
Du får ca. 40 dygtige og engagerede kolleger i Center for Klima og Erhverv. Alle medarbejdere er forankret i et team, samtidig med at vi samarbejder meget på tværs. Du vil indgå i et team på 13 kolleger, der arbejder med energi, varme, vand, affald, beredskab, miljø, natur, landbrug, klimatilpasning, færger, havne og bygninger.
Kig forbi vores KL Karriereunivers og lær mere om os som arbejdsplads og vores kontor.
Det praktiske
Send os dit CV og en kort motivation snarest muligt på mail til både teamleder Hjalte Nordman Bie hnb@kl.dk og kontorchef Sara Røpke på sarr@kl.dk.
Angiv venligst i emnefeltet "Projektleder til affaldsområdet".
Vi indkalder løbende til samtaler – også i juli måned, hvis det passer ind.
Vi tager også meget gerne en snak for at finde ud af, om vi er et godt match for hinanden eller hvis du har spørgsmål til stillingen. Send en sms til enten teamleder Hjalte Nordman Bie på 29 37 18 89 eller kontorchef Sara Røpke på 41 78 20 39, og så ringer vi dig op.
Vi forventer at sige hej til vores nye kollega allerede gerne i august eller september.
Stillingen har en forventet varighed frem til sommer 2024 som et barselsvikariat. Alternativt kan stillingen besættes som en indstationering for kommunale ansatte.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomsten med mulighed for forhandling af tillæg på baggrund af dine kvalifikationer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
KL, Weidekampsgade, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1722&departmentId=18966&ProjectId=143964&MediaId=5
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862168