Personalekonsulent søges til alsidige opgaver inden for HR og lønadministration i Dragør Kommune

dato

Har du styr på personaleadministration og løn, og trives du med en afvekslende hverdag, hvor du er tæt på både drift og mennesker? Så er det måske dig, vi har brug for i HR- og Personaleteamet i Dragør Kommune.

Vi søger en ny kollega, der har blik for detaljen, men også formår at holde overblikket og prioritere det vigtigste først. Du bliver en del af et engageret og velfungerende team, hvor vi sætter faglighed og samarbejde højt, og hvor der er en stor vilje til at hjælpe hinanden – også når opgaverne spidser til.

Som personalekonsulent vil du få ansvar for en bred vifte af opgaver inden for både personale- og lønadministration. Du kommer til at arbejde med alt fra udarbejdelse af ansættelsesbreve og indberetning i vores lønsystem KMD (SAP), til fortolkning af overenskomster og rådgivning af ledere og medarbejdere om personalemæssige forhold. Har du erfaring med lønadministration og flair for systemer, vil det være en stor fordel – men det vigtigste er, at du har lyst til at lære og tage ansvar.

Vi er sammen med dig 8 faste medarbejdere i HR- og Personaleteamet, som er en del af afdelingen for Personaleservice. Vi arbejder som et team, hvor alle hjælper til, der hvor behovet er. Du skal derfor kunne løfte alle former for personaleadministration, alt fra personalebreve, løn, afstemning m.m.

Dine hovedopgaver vil ligge inden for personaleadministration, lønadministration, afstemning samt vejledning af medarbejdere og ledere om personalemæssige forhold.

Opgaverne vil bl.a. være

  • Udfærdigelse af ansættelsesbreve
  • Indberetning i KMD´s lønsystem (SAP)
  • Fortolkning af love, overenskomster og aftaler
  • Lønforhandling med de faglige organisationer
  • Afstemning af diverse konti.

I 2025 kan opgaver herunder f.eks. være
  • Understøttelse af de årlige decentrale lønforhandlinger
  • Implementering af ny APP løsning til tidsregistrering
  • Onboarding af nye ledere.

Dine kvalifikationer
Vi vil prioritere ansøgere med kendskab til lønsystemer og med uddannelse inden for administration.

Stillingen er på 30 timer om ugen med forventet tiltrædelse 1. juni 2025.

Vil du vide mere
Er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for HR- og Personaleservice Thomas Sørensen på telefon 32 89 01 58 eller på mail: thomassr@dragoer.dk

Ansøgningsfrist
Mandag den 21. april kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler holdes torsdag den 24. april 2025.

Dragør Kommune er en nikotinfri arbejdsplads.

Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job

Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.

Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.

Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.

Stillingsbetegnelse
Personalekonsulent

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig

Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune

Tiltrædelse
1. juni 2025

Ansøgningsfrist
21. april 2025

Kontaktperson
Afdelingsleder for HR- og Personaleservice Thomas Sørensen, telefon 32 89 01 58 / mail thomassr@dragoer.dk

Uddannelse
Relevant administrativ uddannelse

Arbejdsområde
HR- og Personale

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Dragør Kommune, Kirkevej, 2791 Dragør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6ec1e5e3-a47f-4924-bfa1-1bbf765c381b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet