Til et lille botilbud beliggende i Dragør Kommune, søges pr. 1. juni 2025 eller før, en pædagog/ergoterapeut 37 timer om ugen. Wiedergården er et §§105/85 botilbud med 5 beboere. Derudover ydes vejledning til 1 borger efter SEL §85.
Vi er et lille bofællesskab, hvor tillid og et godt samarbejde er afgørende for, at vi kan lykkes med vores kerneopgave. Vi har et stærkt fokus på at støtte beboernes selvstændighed og livskvalitet gennem pædagogisk guidning, social træning og omsorg, så de kan mestre deres eget liv bedst muligt. Vi anerkender, at vores beboere er forskellige og har unikke baggrunde. Derfor tilpasser vi vores støtte individuelt, så den imødekommer den enkeltes behov, ressourcer og ønsker for et meningsfuldt liv.
Om indholdet i stillingen og arbejdsopgaverne
Vi er to pædagoger og en leder med base på Dragør rådhus, som mangler dig til vores selvstyrende team i Wiedergården. Beboerne i bofællesskabet er pt. i alderen 36-56 år, med forskellige udfordringer indenfor, fortrinsvis udviklingshæmning, syndromer, senhjerneskader mv. i let til moderat grad.
Arbejdet består primært i, at støtte og vejlede beboerne i, hvordan de kan mestre livet i egen bolig med de udfordringer og/eller funktionsnedsættelser de har. Dette gør vi ved at tage udgangspunkt i den individuelle beboernes nærmeste udviklingszone. For at sikre at vi møder beboerne der hvor de er, arbejder vi ud fra Low Arousal pædagogisk tilgang, og prioritere relations arbejdet med henblik på at skabe tillid til beboerne. Vi arbejder procesorienteret og anerkendende hvor selv de små succeser er i centrum. Arbejdet med beboerne foregår både én til én på hjemmedage og med den samlede gruppe i tilbuddets fællesbolig, hvor vi bl.a. laver aftensmad og spiser sammen.
Vores arbejde med botilbuddets beboere tager udgangspunkt i bestilling fra myndigheden og dokumenteres løbende i fagsystemet Cura Social. Du skal være lidt af en blæksprutte, der formår både at tælle kassen op, skrive en statusbeskrivelse til myndighed og have flair for at hjælpe borgerne med alt fra ny opsætning af iPad og telefoner, til at vejlede i, hvordan man vasker tøj eller kommer op i rette tid om morgenen. Vi yder omsorg for borgerne blandt andet ved at bistå med lettere personlig pleje.
Arbejdstiden er fordelt på dag, aften og weekend i et fire ugers rul. Der skal forventes 1-2 aftenvagter pr. uge og arbejde hver fjerde weekend. Arbejdstiden ligger på skiftende tidspunkter mellem kl. 7.00 og 20.00 i hverdage og kl. 10.00-20.00 i weekender. Vi afholder ugentligt personalemøder, med deltagelse af vores leder.
Vi forventer
- At du er uddannet pædagog eller ergoterapeut og har erfaring med målgruppen.
- At du kan reflektere over egen pædagogisk praksis.
- At du ser udviklingspotentiale og kan yde en indsats, der tager højde for den enkelte beboers muligheder.
- At du er i stand til at være selvledende og trives med at arbejde alene.
- At du har gode samarbejdsevner og kan bidrage positivt og engageret til udviklingen af tilbuddet, som b.la. tager udgangspunkt i socialtilsynets årsrapporter.
- At du har lyst til at deltage i dagsture og en årlig koloni med beboerne.
- At du er indstillet på at løse de ad hoc opgaver, som opstår akut i løbet af arbejdsdagen.
- Er fleksibel i forhold til løbende ændringer i arbejdsskemaet, som personalet selv udformer.
- At du deltager aktivt i det vigtige samarbejde med borgerne ift. pårørende, hjemmepleje, sundhedsvæsen, beskyttede værksteder/arbejdspladser.
- At du har forståelse for vigtigheden af notatskrivning.
Vi tilbyder
- Positive borgere, der ser frem til at møde dig.
- En arbejdsplads med humor og uhøjtidelighed.
- Ekstern supervision og kollegial sparring.
- Et lille team af engagerede kollegaer, som er gode til at gå nye veje.
- Et fagligt fællesskab, hvor vi brænder for at udvikle og lære endnu mere.
- Løbende opmærksomhed på stedets kultur.
- En loyal, åben og ærlig dialog personalet og ledelse imellem.
- Faglig og personlig nysgerrighed med henblik på at skabe bedre trivsel.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål eller vil du vide mere om den ledige stilling, er du velkommen til at kontakte Bofællesskabet på telefon 32 53 47 04 – Spørg efter Mie eller Toke.
Løn- og ansættelsvilkår
Ansættelsen sker efter overenskomst mellem SL og KL.
Ansøgningsfrist
Mandag den 31 marts 2025.
Vi holder ansættelsessamtaler tirsdag den 8. april og torsdag den 10. april 2024.
Tiltrædelse
Pr. 1. juni 2025 eller før.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.
Stillingsbetegnelse
Pædagog eller Ergoterapeut
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune
Tiltrædelse
Pr. 1. juni 2025 eller før
Ansøgningsfrist
31. marts 2025
Kontaktperson
Bofællesskabet på telefon 32 53 47 04 – Spørg efter Mie eller Toke.
Uddannelse
Pædagog eller Ergoterapeut
Arbejdsområde
Bofællesskabet
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Dragør Kommune, Kirkevej, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7d1a953d-8459-4c17-9a89-08c7653d7364