Økonomipartner med flair for at arbejde med analyser og økonomi på sundheds- og ældreområdet
Er du stærk i at arbejde med analyser, som kobler data, økonomi og faglighed og har du tæft for at understøtte ledelse og det politiske niveau? Og har du lyst til at arbejde i en mindre kommune, hvor kolleger og samarbejdspartnere er tæt på, og hvor vi vægter et arbejdsmiljø med samarbejde, trivsel og udvikling? Så er du måske lige den økonomipartner, vi står og mangler.
I stillingen får du en nøglerolle i at udvikle og styrke økonomistyringen på sundheds- og ældreområdet og i at styrke samspillet mellem økonomicenteret og fagcenteret på sundheds- og ældreområdet.
Du vil være en del af økonomicenteret, hvor du vil blive kolleger med økonomipartnere på andre fagområder, ligesom du vil have et tæt samarbejde med resten af centeret. Centeret har et stærkt fagligt fundament, som du kan trække på i din opgaveløsning. Din opgave vil bl.a. være at understøtte centerchefen på sundheds- og ældreområdet med analyser og andre økonomiopgaver, og at understøtte den politiske betjening.
I Center for Sundhed, Pleje og Rehabilitering vil du få et tæt samarbejde med to andre konsulenter samt dygtige fagpersoner på sundheds- og ældreområdet. I begge centre er der et socialt godt sammenhold og et stærkt fokus på medarbejdertrivsel. Du vil samtidig blive en del af en kommune, hvor der er en flad organisation og gode muligheder for at præge opgaveløsningen med dine kompetencer.
Dit berøringsområde som økonomipartner
Dit arbejde vil bringe dig tæt på kommunalbestyrelse, direktion og ledere i Dragør Kommune. Du vil blive en vigtig aktør i arbejdet med at automatisere, systematisere og udbrede ledelsesinformation på og om sundheds- og ældreområdet. Vi forventer derfor, at du er relationelt stærk, og at du er proaktiv i tværorganisatorisk opgaveløsning. Vi forventer, at du formår at kommunikere data, analyser og økonomi, så det forstås af forskellige målgrupper herunder det politiske niveau.
Sundheds- og ældreområdet er i gang med en omstilling af hjemmeplejen fra at være rammestyret til at være aktivitetsstyret, hvilket du vil spille en vigtig rolle i lykkes. Samtidig vil du også skulle indgå i arbejdet med at implementere den nye ældrelov, som ændrer væsentligt på måden hvorpå hjemmepleje planlægges, leveres og udføres.
Hvem tænker vi, du er?
Vi forestiller os, at du har erfaring med data og økonomi, og det er en fordel, hvis du har kendskab til sundheds- og ældreområdet, men det er ikke et krav. Vi forestiller os også, at du kan udarbejde analyser, som kobler økonomi, data og faglige områder, og kan oversætte dem til forskellige målgrupper. Herudover er det en central opgave for dig at udarbejde politiske dagsordenspunkter og notater, som kan bruges i de politiske processer f.eks. i forbindelse med de årlige budgetforhandlinger. Samtidigt forventer vi, at du kan udvise diskretion, da du som økonomipartner vil få kendskab til fortrolig information.
Dine opgaver
Konkret skal du fx arbejde med
- Bidrage til at udvikle og styrke økonomistyringen på sundheds- og ældreområdet
- Udarbejde analyser og ledelsesinformation til chefer, direktionen og politisk niveau, som ofte indebærer en kobling mellem data, økonomi og fagområder
- Udarbejde politiske sager med økonomisk og fagligt fokus på fagcentrets område.
- Udvikle og arbejde med kvaliteten af data på sundheds- og ældreområdet
- Agere kontaktperson for de lovpligtige indberetninger af data på sundheds- og ældreområdet
- Rådgive centerchefen for Sundhed, Pleje og Rehabilitering om sit økonomiske råderum og om beslutninger som har økonomisk betydning
Kompetencer
Den ideelle kandidat kan have flere forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Det vigtigste er, at kandidaten har flere af nedenstående kompetencer
- Har kendskab til eller erfaring med at arbejde med data, økonomi og styring, gerne i en kommunal kontekst. Det er en fordel at have arbejdet med kommunale tildelingsmodeller- og systemer (fx OPUS), men ikke et krav
- Kan udarbejde skarpe og helhedsorienterede analyser og ledelsesinformation målrettet centerchefer, direktion og politisk niveau
- Har erfaring med sundheds- og ældreområdet, gerne i en kommunal kontekst
- Kan arbejde selvstændigt med komplekse opgaver og analyser og er god til at koble økonomi, styring og nøgletal med forskellige fagområders drift og udvikling
- Kan begå sig bredt i organisationen og har en imødekommende og samarbejdende tilgang til løsning af opgaver
- Arbejder vedholdende og struktureret med et godt overblik
- Trives med en bred opgaveportefølje, hvor der nogle gange er korte deadlines.
- Vægter et godt socialt miljø og gerne vil bidrage til det
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og aflønnes efter gældende overenskomst.
For den rette kandidat vil der være mulighed for at forhandle personlige tillæg.
Vi har gode ansættelsesforhold, udpræget fleksibilitet og mulighed for også at arbejde hjemme ved behov. Vi lægger stor vægt på at have et godt arbejdsmiljø, og du skal derfor også være klar til at bidrage hertil.
Vi tilbyder til gengæld en spændende og selvstændig stilling med masser af udviklingsmuligheder og garanti for dygtige og søde kolleger, som gene vil lære dig at kende.
Personalegoder
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom
- Erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50 % på daglig transport skattefrit.
- Tilskud til massage og Dragør Svømmehal.
- Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS.
- Eller er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.
Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte centerchef for Sundhed, Pleje og Rehabilitering Bibi Asklund på telefon 32 89 02 41 eller centerchef for økonomi og indkøb Bo Grubbe Jensen på telefon 32 89 01 35.
Ansøgningsfrist
8. Januar 2025 kl 23.59 med forventet start den 1. marts 2025.
Vi forventer, at første ansættelsessamtale afholdes den 14. og 16. Januar 2025 og anden ansættelsessamtale afholdes den 21. januar 2025.
Til anden samtale kan der tages udgangspunkt i en case.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.
Stillingsbetegnelse
Økonomipartner
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune, Center for Økonomi og Indkøb
Tiltrædelse
1. marts 2025
Ansøgningsfrist
8. januar 2025
Kontaktperson
Centerchef for Sundhed, Pleje og Rehabilitering Bibi Asklund, telefon 32 89 02 41 eller centerchef for økonomi og indkøb Bo Grubbe Jensen, telefon 32 89 01 35
Uddannelse
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende for ansøgning til stillingen
Arbejdsområde
Administration - økonomiafdelingen
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Økonomiafdelingen, Kirkevej, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/89ec30d8-619b-4516-9085-5c69e21bff15