Er du stærk i at arbejde med analyser, som kobler data, økonomi og faglighed og har du tæft for at understøtte ledelse og det politiske niveau? Og har du lyst til at arbejde i en mindre kommune, hvor kolleger og samarbejdspartnere er tæt på, og hvor vi vægter et arbejdsmiljø med samarbejde, trivsel og udvikling? Og bliver du motiveret af at gøre en positiv forskel og arbejde for at optimere brugen af vores ressourcer på sundheds- og ældreområdet til gavn for borgere, pårørende og medarbejdere? Så er du måske lige den økonomipartner, vi står og mangler.
I stillingen får du en nøglerolle i at udvikle og styrke økonomistyringen på sundheds- og ældreområdet og i at styrke samspillet mellem økonomicenteret og fagcenteret på sundheds- og ældreområdet.
Du bliver en del af økonomicenteret, hvor du bliver kolleger med økonomipartnere på andre fagområder, ligesom du får et tæt samarbejde med resten af centeret. Centeret har et stærkt fagligt fundament, som du kan trække på i din opgaveløsning. Din opgave bliver bl.a. at understøtte centerchefen på sundheds- og ældreområdet med analyser og andre økonomiopgaver og at understøtte den politiske betjening.
Du får desuden et tæt samarbejde med to konsulenter samt dygtige fagpersoner på sundheds- og ældreområdet i Center for Sundhed, Pleje og Rehabilitering.
Vi har et godt socialt sammenhold og et stærkt fokus på medarbejdertrivsel – det skal være rart at gå på arbejde. Du bliver en del af en kommune, hvor der er en flad organisation og gode muligheder for at præge opgaveløsningen med dine kompetencer.
Dine opgaver som økonomipartner
Dit arbejde bringer dig tæt på kommunalbestyrelsen, direktionen og ledere i Dragør Kommune. Du bliver en vigtig aktør i arbejdet med at automatisere, systematisere og udbrede ledelsesinformation på sundheds- og ældreområdet og vi forventer derfor, at du er relationelt stærk og er proaktiv i tværorganisatorisk opgaveløsning. Vi forventer, at du formår at kommunikere data, analyser og økonomi, så det forstås af forskellige målgrupper, herunder det politiske niveau.
Du får en vigtig rolle i den igangværende omstilling af hjemmeplejen fra at være rammestyret til at være aktivitetsstyret, ligesom du skal bistå med at implementere den nye ældrelov, som ændrer væsentligt på måden, hvorpå hjemmeplejen planlægges, leveres og udføres.
Hvem tænker vi, du er?
Vi forestiller os, at du har erfaring med data og økonomi, og det er en fordel, hvis du har kendskab til sundheds- og ældreområdet, men det er ikke et krav. Vi forestiller os også, at du kan udarbejde analyser, som kobler økonomi, data og faglige områder, og at du kan oversætte dem til forskellige målgrupper. Herudover forventer vi, at du kan bidrage med at producere politiske dagsordenspunkter og notater, som kan bruges i de politiske processer, f.eks. i forbindelse med de årlige budgetforhandlinger. Vi forventer desuden, at du kan udvise diskretion, da du som økonomipartner vil få kendskab til fortrolig information.
Dine opgaver
Vores opgaver er mange og mangfoldige, og der er sjældent to arbejdsdage, der er ens. Helt konkret skal du f.eks. arbejde med at
- Bidrage til at udvikle og styrke økonomistyring og ledelsesinformation på sundheds- og ældreområdet
- Udarbejde analyser og ledelsesinformation til chefer, direktionen og politisk niveau, som ofte indebærer en kobling mellem data, økonomi og fagområder
- Udarbejde og skrive politiske sager med økonomisk og fagligt fokus på fagcentrets område
- Udvikle og arbejde med kvaliteten af data på sundheds- og ældreområdet
- Agere kontaktperson for de lovpligtige indberetninger af data på sundheds- og ældreområdet, f.eks. til KL
- Rådgive centerchefen for Sundhed, Pleje og Rehabilitering om sit økonomiske råderum og om beslutninger, som har økonomisk betydning.
Kompetencer
Den ideelle kandidat kan have flere forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Vi forestiller os, at du har flere af nedenstående kompetencer
- Har kendskab til eller erfaring med at arbejde med data, økonomi og styring, gerne i en kommunal kontekst. Det er en fordel at have arbejdet med kommunale tildelingsmodeller og systemer (f.eks. OPUS), men ikke et krav
- Kan udarbejde skarpe og helhedsorienterede analyser og ledelsesinformation målrettet centerchef, direktion og politisk niveau
- Har erfaring med sundheds- og ældreområdet, gerne i en kommunal kontekst
- Kan arbejde selvstændigt med komplekse opgaver og analyser og er god til at koble økonomi, styring og nøgletal med forskellige fagområders drift og udvikling
- Kan begå dig bredt i organisationen og har en imødekommende og samarbejdende tilgang til opgaveløsning
- Trives med en bred opgaveportefølje, hvor der nogle gange er korte deadlines.
- Vægter et godt socialt miljø og har lyst til at bidrage til det
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og aflønnes efter gældende overenskomst.
For den rette kandidat vil der være mulighed for at forhandle personlige tillæg.
Vi har gode ansættelsesforhold, udpræget fleksibilitet og mulighed for at arbejde hjemme ved behov. Vi lægger stor vægt på at have et godt arbejdsmiljø og ser derfor gerne, at du også bidrager hertil.
Vi tilbyder til gengæld en spændende og selvstændig stilling med masser af udviklingsmuligheder og garanti for dygtige og søde kolleger, som gerne vil lære dig at kende.
Personalegoder
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom
- Erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50 % på daglig transport skattefrit.
- Tilskud til massage og Dragør Svømmehal.
- Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS.
- Er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.
Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef for Sundhed, Pleje og Rehabilitering Bibi Asklund på telefon 32 89 02 41 eller centerchef for økonomi og indkøb Bo Grubbe Jensen på telefon 32 89 01 35.
Ansøgningsfrist
16. februar 2025 kl. 12.00 med forventet start den 1. april 2025.
Vi forventer, at første ansættelsessamtale afholdes den 18. februar 2025 og anden ansættelsessamtale afholdes den 20. februar 2025. Mellem de to samtaler forventer vi, at du skal løse en case.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.
Stillingsbetegnelse
Økonomipartner
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune
Tiltrædelse
1. april 2025
Ansøgningsfrist
16. februar 2025
Kontaktperson
Centerchef for Sundhed, Pleje og Rehabilitering Bibi Asklund på telefon 32 89 02 41 eller centerchef for økonomi og indkøb Bo Grubbe Jensen på telefon 32 89 01 35
Uddannelse
Relevant uddannelse
Arbejdsområde
Økonomi
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Dragør Kommune, Kirkevej, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/93fcecc5-32ef-432b-a0c8-c821e45d5695