Dragør Kommune søger en økonomimedarbejder med stærke analytiske evner og sans for detaljer til Helhedsplejen. Du får en central rolle i at sikre korrekt og veldokumenteret økonomistyring på hjemmeplejeområdet – både i den daglige drift og i forbindelse med overgangen til aktivitetsstyring i 2026.
Dine opgaver
- Budgetopfølgning og fremskrivning af budgetter
- Økonomiske transaktioner og egenkontrol af forbrug
- Udarbejdelse af økonomiske oversigter og rapporter til ledelsen
- Deltagelse i månedlige økonomimøder, hvor regnskab og budget for året gennemgås i samarbejde med kommunens økonomipartner på området
- Bidrag til personaleadministration og øvrige administrative opgaver
Om os
Helhedsplejen yder pleje og omsorg til borgere med behov for hjemmepleje og sygepleje – hele døgnet, alle ugens dage. Vi er ca. 100 medarbejdere fordelt på fem teams med hver sin områdeleder, samt en stab af ledere, disponenter, sundhedskonsulenter og vagtplanlægger, der refererer til lederen af Helhedsplejen.
Vi holder til på Wiedergården 2.
Vi tilbyder
- En organisation i spændende faglig udvikling
- Et aktivt ledelsesteam med innovativ tilgang til forandringsprocesser
- Et godt arbejdsmiljø med engagerede kollegaer og sociale arrangementer
- Tæt samarbejde og sparring på tværs af kommunen
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
Om dig
Vi søger en medarbejder med solid erfaring inden for kommunal økonomi og en relevant uddannelse, f.eks. kontorassistent med speciale i offentlig administration.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har erfaring med budgetopfølgning og økonomistyring, gerne fra en kommune
- Er fortrolig med kommunale økonomisystemer som KMD Opus (herunder MFR) og Acadre
- Behersker Excel på avanceret niveau
- Har forståelse for aktivitetsstyring
- Kommunikerer klart og præcist – både skriftligt og mundtligt
- Arbejder struktureret og detaljeorienteret med fokus på deadlines
- Har stærk analytisk sans og kan gennemskue komplekse økonomiske sammenhænge
- Er selvstændig, ansvarsbevidst og tager ejerskab for dine opgaver
- Er en teamplayer med gode samarbejdsevner
- Er fleksibel og robust i en hverdag med mange forskellige opgaver
Ansættelsesvilkår
- Fast stilling på 37 timer ugentligt
- Tiltrædelse: 1. marts 2026
- Ansøgningsfrist: 12. januar 2026 med samtaler i uge 4
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte områdeleder Nikoline Munkebæk på telefon 51 57 77 26 / nikolinem@dragoer.dk eller områdeleder Lena Veyhe på telefon 40 25 57 73 / lenave@dragoer.dk.
Dragør Kommune er en nikotinfri arbejdsplads.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.
Stillingsbetegnelse
Økonomimedarbejder
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Hjemmeplejen
Tiltrædelse
1. marts 2026
Ansøgningsfrist
12. januar 2026
Kontaktperson
Nikoline Munkebæk nikolinem@dragoer.dk, telefon 51 57 77 26 eller Lena Veyhe lenave@dragoer.dk, telefon 40 25 57 73
Uddannelse
Kontorassistent med speciale i offentlig administration
Arbejdsområde
Administration
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Hjemmeplejen, Wiedergården, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/80ca5d70-d11a-4823-9223-bb6562dd95b5