Økonomi- og analysekonsulent til socialområdet i Dragør Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du stærk i at arbejde med analyser, som kobler data, økonomi og faglighed og har du tæft for at understøtte ledelse og det politiske niveau? Og har du lyst til at arbejde i en mindre kommune, hvor kolleger og samarbejdspartnere er tæt på, og hvor vi vægter et arbejdsmiljø med samarbejde, trivsel og udvikling? Så er du måske lige den økonomipartner, vi står og mangler.

I stillingen får du en nøglerolle i at udvikle og styrke økonomistyring på socialområdet og i at styrke samspillet mellem økonomicenteret og fagcenteret på socialområdet.

Du vil være en del af økonomicenteret, hvor du vil blive kolleger med økonomipartnere på andre fagområder, ligesom du vil have et tæt samarbejde med resten af centeret. Centeret har et stærkt fagligt fundament, som du kan trække på i din opgaveløsning. Din opgave vil bl.a. være at understøtte centerchefen på borger-, kultur- og socialområdet med analyser og andre økonomiopgaver, og at understøtte den politiske betjening. I Center for Borger, Kultur og Social vil du få et tæt sammen med andre konsulenter og fagpersoner på socialområdet. I begge centre er der et socialt godt sammenholdt og et stærkt fokus på medarbejdertrivsel.

Dit arbejde vil bringe dig tæt på kommunalbestyrelse, direktion og ledere i Dragør Kommune og vores samarbejdspartnere i Tårnby Kommune, som vi indgår i et forpligtende samarbejde med på socialområdet. Vi forventer derfor at du er relationelt stærk og at du er proaktiv i tværorganisatorisk opgaveløsning. Vi forventer, at du formår at kommunikere data, analyser og økonomi, så det forstås af forskellige målgrupper, herunder det politiske niveau.

Vi forestiller os, at du har erfaring med data og økonomi, og det er en fordel, hvis du har kendskab til socialområdet, men det er ikke et krav. Du skal formå at udarbejde analyser, som kobler økonomi, data og faglige områder, og kan oversætte dem i forhold til forskellige målgrupper. Derudover skal du udarbejde politiske dagsordenspunkter og notater, som kan bruges i de politiske processer, fx i forbindelse med budgetforhandlinger.

Dine opgaver
Konkret skal du fx arbejde med:

  • Bidrage til at udvikle og styrke økonomistyringen på socialområdet
  • Udarbejde analyser og ledelsesinformation til chefer, direktionen og politisk niveau, som ofte indebærer en kobling mellem data, økonomi og fagområder
  • Udarbejde politiske sager med økonomisk og fagligt fokus på fagcentrets område.

Kompetencer
Den ideelle kandidat kan have flere forskellige uddannelsesmæssige baggrunde og erfaringer. Det vigtigste er, at kandidaten har flere af nedenstående kompetencer:
  • Har kendskab til eller erfaring med at arbejde med data, økonomi og styring, gerne i en kommunal kontekst. Det er en fordel at have arbejdet med kommunale tildelingsmodeller- og systemer (fx OPUS), men ikke et krav
  • Kan udarbejde skarpe og helhedsorienterede analyser og ledelsesinformation målrettet centerchefer, direktion og politisk niveau
  • Har erfaring med socialområdet, gerne i en kommunal kontekst
  • Kan arbejde selvstændigt med komplekse opgaver og analyser og er god til at koble økonomi, styring og nøgletal med forskellige fagområders drift og udvikling
  • Kan begå sig bredt i organisationen og har en imødekommende og samarbejdende tilgang til løsning af opgaver
  • Arbejder vedholdende og struktureret med et godt overblik
  • Trives med en bred opgaveportefølje, hvor der nogle gange er korte deadlines.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og aflønnes efter gældende overenskomst. For den rette kandidat vil der være mulighed for at forhandle personlige tillæg.

Vi har gode ansættelsesforhold, udpræget fleksibilitet og mulighed for også at arbejde hjemme ved behov. Vi lægger stor vægt på at have et godt arbejdsmiljø, og du skal derfor også være klar til at bidrage hertil.

Vi tilbyder til gengæld en spændende og selvstændig stilling med masser af udviklingsmuligheder og garanti for dygtige og søde kolleger.

Personalegoder
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50 % på daglig transport skattefrit. Tilskud til massage og Dragør Svømmehal. Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS. Eller er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.

Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte centerchef for Borger, Kultur og Social Kamille, Godrim Jakobsen på telefon 32 89 02 37 eller centerchef for Økonomi og Indkøb, Bo Grubbe Jensen telefon 32 89 01 35.

Ansøgningsfrist er den 8. november 2024 med forventet start den 1. januar 2025.

Første ansættelsessamtale afholdes i uge 46 og anden ansættelsessamtale afholdes i uge 47 2024. Til anden samtale kan der tages udgangspunkt i en case.

Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job

Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.

Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.

Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.

Stillingsbetegnelse
Økonomi- og analysekonsulent

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig

Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune, Center for Økonomi og Indkøb

Tiltrædelse
1. januar 2025

Ansøgningsfrist
8. november 2024

Kontaktperson
Centerchef Borger, Kultur og Social Kamille Godrim Jakobsen: 32890237 eller centerchef for økonomi og indkøb Bo Grubbe Jensen 32890135.

Uddannelse
Relevant uddannelse

Arbejdsområde
Økonomi, data og analyser
Socialområdet

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Dragør Kommune, Kirkevej, 2791 Dragør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133162

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet