Økonomi- og analysekonsulent til analyser, styring og ledelsesinformation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Analytisk og udadvendt økonomikonsulent til dagtilbuds-, skole-, kultur- og fritidsområdet

I idylliske Dragør er man tæt på hinanden. Centralt på rådhuset er vi kun 100 mennesker, hvorfor konsulenterne arbejder tæt på direktion, kommunens velfærdschefer og decentrale ledere. Og så har vi stærkt fokus på bæredygtig økonomi, budgetoverholdelse og opbygning af overskud, der skal ruste os til fremtiden: Vi søger derfor en økonomi- og analysekonsulent, der kan hjælpe både decentrale ledere og politikere i forhold til at kunne formidle økonomien og eventuelle økonomiske udfordringer ved at udarbejde politiske oplæg og ledelsesinformation med mere.

Stillingen er placeret i Center for Børn, Skole og Kultur (BSK). Den væsentligste funktion er at bidrage til afdelingens kerneopgave ved at understøtte dagtilbud, skoler og kulturinstitutioner med økonomiske og administrative opgaver og processer. Du skal kunne lide at arbejde selvstændigt og i tæt samarbejde med ledere og administrative medarbejdere på de decentrale enheder. Stillingen indebærer en del koordination og processtyring i samarbejdet mellem de decentrale enheder og BSK, samt andre afdelinger på rådhuset. Stillingen refererer til centerchefen i BSK. Som økonomi- og analysekonsulent indgår du i et team af konsulenter, der løser opgaver på tværs af organisationen og giver hinanden sparring på opgaverne.

Dine opgaver
Som en del af konsulentteamet i BSK får du ansvaret for økonomistyring og ledelsesinformation vedr. Center for Børn, Skole og Kultur, der er det ene af kommunens tre fagcentre, som i praksis udgør en tredjedel af kommunens økonomi. Arbejdet udføres i samarbejde med kollegaer fra Økonomiafdelingen.

Her er du bindeled mellem centrets ledelse og økonomifunktionen med ansvar for:

  • Budgetudarbejdelse og -opfølgning for centeret
  • Økonomisk ledelsesinformation til centret og direktionen
  • Økonomiske analyser til centret, direktionen og kommunalbestyrelsen
  • Proaktivt finde økonomiske udfordringer og gøre det let for ledelsen at finde handlemuligheder
  • Udarbejde politiske sager på afdelingens område vedrørende økonomiske og administrative sager
  • Udarbejde ad hoc analyser og notater om administrative og økonomiske problemstillinger på afdelingens område, f.eks. prisstruktur i svømmehallen, eller ny budgetmodel for SFO området
Din rolle er at gøre det let for centrets ledelse, direktionen og Kommunalbestyrelsen at træffe beslutninger vedr. dagtilbud, skole, kultur- og fritidstilbud.

Kompetencer
Stillingen kræver en medarbejder, der:
  • Har kendskab til og erfaring med kommunal økonomi, herunder budgetudarbejdelse, tildelingsmodeller mv.
  • Har indsigt i økonomi og drift af et og gerne flere af afdelingens hovedområder: dagtilbud, skole og kulturområdet
  • Har konkret erfaring med værktøjerne i fht. kommunal økonomistyring, dvs. OPUS mv.
  • Kan arbejde selvstændigt, dvs. tage selvstændige beslutninger i uventede situationer, drive udviklings- og analyseprocesser, også i samarbejde med ledere fra decentrale enheder og repræsentere afdelingen på møder med andre afdelinger på rådhuset og i møder med de decentrale enheder.
  • Kommunikationsstærk akademiker med økonomiske og analytiske kompetencer
  • Erfaring med controlling, ledelsesinformation samt økonomiske analyser
  • Forståelse for offentlige lederes dagligdag
  • Rutineret udi Excel samt måske programmer som understøtter fagområderne, fx takststyring, OPUS

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling, der aflønnes efter gældende overenskomst.
Vi forestiller os, at du ansættes som økonomi- og analysekonsulent på AC-overenskomst.
Vi har gode medarbejderforhold, udpræget fleksibilitet og mulighed for også at arbejde hjemme ved behov. Første arbejdsdag er senest 1. januar 2024.

Vi lægger stor vægt på at have et godt arbejdsmiljø i afdelingen, og du skal derfor også være klar til at bidrage hertil.

Vi tilbyder til gengæld en spændende og selvstændig stilling med masser af udviklingsmuligheder og garanti for dygtige og søde kolleger.

Personalegoder
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50% på daglig transport skattefrit. Tilskud til massage og Dragør Svømmehal. Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS. Eller er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.

Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte souschef i center for Børn-, Skole og Kultur Mie Schaltz på telefon 51 56 45 74 eller specialkonsulent Mie Friis Poulsen 32 98 03 52.

Ansøgningsfrist er den 15. november 2023

Samtaler afholdes torsdag den 23. november 2023

Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soØkonoeg-job

Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.

Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.

Stillingsbetegnelse
Økonomi- og analysekonsulent

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig

Virksomhedsoplysninger
Center for Børn, Skole og Kultur

Tiltrædelse
Hurtigst muligt eller senest den 1. januar 2024

Ansøgningsfrist
15. november 2023

Kontaktperson
Mie Schaltz på telefon 51 56 45 74 eller Mie Friis Poulsen 32 98 03 52

Uddannelse
Relevant akademisk uddannelse

Arbejdsområde
Økonomi og analyser

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Børn, Skole og Kultur, Kirkevej, 2791 Dragør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5931169

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet