Økonomi- og analysekonsulent til analyser, styring og ledelsesinformat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du stærk i at arbejde med økonomi og data, har du tæft for at understøtte chefer og direktion, og kan du koble økonomi, drift og faglig udvikling i gode analyser? Så er du måske lige den økonomi- og analysekonsulent, vi står og mangler.

Du vil skulle danne bindeled mellem de faglige hensyn i center for Børn, Skole og Kultur (BSK) og økonomiske rammer og metoder. Du vil således have et tæt samarbejde med både den faglige centerchef og økonomichefen.

BSK har et stærkt fokus på bæredygtig økonomi og budgetoverholdelse, samt at skabe den gode balance mellem styring, drift og udvikling på centrets område. Vi søger derfor en økonomi- og analysekonsulent, der kan understøtte både politisk niveau, direktion, chefer og decentrale ledere i forhold til økonomi, data og styring og at samle disse elementer i skarpe analyser og sager. Stillingen indebærer en del koordination og processtyring i samarbejdet mellem de decentrale enheder og BSK, samt økonomiafdelingen på rådhuset. Som økonomi- og analysekonsulent indgår du i et fagligt fællesskab i et team af konsulenter, der løser opgaver på tværs af organisationen og giver hinanden sparring på opgaverne.

Dine opgaver
BSK er et af kommunens tre fagcentre, som udgør ca. en tredjedel af kommunens økonomi på ca. 1 mia. kr. årligt. Du får ansvar for en række små og store analyse- og økonomiopgaver i et samarbejde med centrets øvrige medarbejdere og kollegaer fra Økonomiafdelingen.

Konkret skal du arbejde med:

  • Budgetudarbejdelse, -styring og -opfølgning på centeret økonomi
  • Ledelsesinformation til centrets ledelse og direktionen, som ofte indebærer en kobling mellem økonomi, styring og fagområder, fx om oprettelse af specialklasse
  • Analyser og sagsfremstillinger til centret, direktionen og kommunalbestyrelsen om fx koblingen mellem faglige og økonomiske nøgletal
  • Udarbejde politiske sager på centrets område vedrørende økonomiske og administrative sager
  • Udarbejde analyser og notater om fx etablering af en ny økonomimodel på skoleområdet.
Din rolle er at gøre det let for centrets ledelse, direktionen og kommunalbestyrelsen at træffe beslutninger vedr. dagtilbud, skole, kultur- og fritidstilbud.

Kompetencer
Den ideelle kandidat har de fleste af nedenstående kompetencer:
  • Har kendskab til eller erfaring med at arbejde med data, økonomi og styring, og gerne konkret erfaring med kommunal styring, fx kommunale tildelingsmodeller, OPUS mm.
  • Kan udarbejde skarp ledelsesinformation og analyser målrettet centerchefen og økonomichefen, både i forhold til driftsstyring og større analytiske opgaver
  • Kan arbejde selvstændigt med komplekse opgaver og analyser og er god til at koble økonomi, styring og nøgletal med forskellige fagområders drift og udvikling
  • Kan begå dig bredt i organisationen og har en samarbejdende tilgang til løsning af opgaver, som er nødvendig for at udarbejde helhedsorienterede analyser
  • Trives med en bred opgaveportefølje, hvor der nogen gange er korte deadlines
  • Kender dine styrker og svagheder.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling, der aflønnes efter gældende overenskomst.

Vi forestiller os, at du ansættes som økonomi- og analysekonsulent på AC-overenskomst.

Vi har gode medarbejderforhold, udpræget fleksibilitet og mulighed for også at arbejde hjemme ved behov. Første arbejdsdag er senest 1. marts 2024.

Vi lægger stor vægt på at have et godt arbejdsmiljø, og du skal derfor også være klar til at bidrage hertil.

Vi tilbyder til gengæld en spændende og selvstændig stilling med masser af udviklingsmuligheder og garanti for dygtige og søde kolleger.

Personalegoder
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50% på daglig transport skattefrit. Tilskud til massage og Dragør Svømmehal. Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS. Eller er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.

Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Centerchef Lone Skovsbøll på telefon 30 10 10 69 eller Økonomichef Bo Grubbe Jensen på telefon 32 89 01 35

Ansøgningsfrist er den 2. januar 2024.

1. ansættelsessamtale afholdes den 10. januar. 2. samtale afholdesen den 16. januar 2024.

Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soØkonoeg-job

Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.

Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.

Stillingsbetegnelse
Økonomi- og analysekonsulent

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig

Virksomhedsoplysninger
Center for Børn, Skole og Kultur/Økonomiafdelingen

Tiltrædelse
Hurtigst muligt eller senest den 1. marts 2024

Ansøgningsfrist
2. januar 2024

Kontaktperson
Mie Schaltz på telefon 51 56 45 74 eller Mie Friis Poulsen 32 98 03 52

Uddannelse
Relevant akademisk uddannelse

Arbejdsområde
Økonomi og analyser

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Børn, Skole og Kultur, Kirkevej, 2791 Dragør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958619

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet