Lønmedarbejder til Koncern Løn i Sundhedsministeriet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren lønmedarbejder med kendskab til løn- og personaleadministration i Staten? Har du lyst til at arbejde med udviklingen af nye arbejdsgange, og trives du med at have mange bolde i luften sammen med kollegaer? Så er du måske vores nye kollega i Koncern Løn.

Om Koncern Løn
Koncern Løn har ansvaret for lønadministration og HR-grunddata for hele Sundhedsministeriets Koncern med i alt ca. 3500 ansatte. Sammen med Koncern Regnskab er vi organiseret som en del af Sundhedsstyrelsen. Du bliver en del af et team på 11 dygtige og engagerede medarbejdere, der servicerer ministerområdets departement og styrelser med sikker personaleadministration og løbende ledelsesinformation inden for HR-området.

Din hverdag hos os
Som lønmedarbejder får du en central rolle med at understøtte institutionernes ledere, medarbejdere og lokale HR-funktioner med en bred vifte af administrative opgaver inden for løn- og personaleadministration. Koncern Løn varetager på vegne af institutionerne tastning i Statens HR, HR Løn, Lønportalen samt håndtering af mTIME. Derudover besvarer vi løbende diverse henvendelser om arbejdstid/tidsregistrering, ferie mv.

Du løser administrative opgaver på tværs, men bliver tilknyttet en af ministerområdets institutioner, hvor du arbejder tæt sammen med institutionens lokale HR-funktion.

Dine primære arbejdsopgaver vil være at:

  • udføre en bred vifte af administrative opgaver inden for løn- og personaleadministration, herunder ansættelser, ændringer i arbejdstid og løn, fratrædelser, honorarudbetalinger, løbende lønkontrol mv.
  • rådgive og vejlede ledere og medarbejdere omkring arbejdstid, ferie mv.
  • indgå i andre opgaver afhængig af dine interesser og kvalifikationer, fx digitalisering, specialistopgaver mv.
Opgaverne løses i tæt samspil med enhedens ledelse og kollegaer og de lokale HR-funktioner i Sundsministeriets departement og styrelser.

Din baggrund
Du har en administrationsbachelor, en relevant professionsbachelor, en kontoruddannelse i offentlig administration eller lignende. Vi ser gerne, at du har erfaring fra det statslige område og med systemer som Statens HR, HR løn, Lønportal, mTIME mv. Det vigtigste er dog, at du har en bred erfaring med løn- og personaleadministrative processer og systemer.

Herudover forventer vi, at du:

  • brænder for administrativt arbejde
  • sætter en ære i at levere korrekt og rettidig lønadministration
  • kan arbejde struktureret og effektivt samt bevare overblikket i en til tider travl hverdag
  • trives med at arbejde teambaseret, hvor vi hjælper hinanden for at nå i mål
  • har god talforståelse, en grundlæggende økonomiforståelse og er velformuleret
  • fungerer godt i en omskiftelig arbejdsdag
  • bidrager til et godt social fællesskab.
Vi tilbyder
Koncern Løn er i efteråret 2022 blevet reorganiseret, og vi er i gang med at gennemføre en ambitiøs faglig og organisatorisk udvikling af vores processer, produkter og samarbejdsflader. Den udvikling vil du i høj grad blive en del af samtidig med, at du understøtter en sikker lønadministration. Du bliver en del af et dynamisk tværfagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver.

Vi bor i nyrenoverede lokaler med skøn udsigt over Islands Brygge, hvor vi vægter et uformelt og energisk samarbejde præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Om ansættelsen
Stillingen er til ansættelse pr. 1. august 2023 eller snarest muligt. Du vil blive ansat som kontorfunktionær i henhold til fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.

Vil du vide mere?
Du kan få mere at vide om jobbet ved at henvende dig til sektionsleder Anders Snedker på tlf. 2037 7276.

Er du interesseret?
Klik på ’søg stillingen’ og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 23.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sundhedsstyrelsen, Islands Brygge 67, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169207&DepartmentId=10278&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837987

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet