BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for fagledelse, personaleledelse, driftsledelse og strategisk ledelse? Har du en stærk faglig viden om transfer pricing og en solid økonomisk forståelse, så du kan udøve fagledelse af høj kvalitet, og har du evnen til at udfordre, så vores indsatser forbedres? Så er du måske den kontorchef, vi søger til Store Selskaber.
Dit ansvarsområde og opgaver
Du får ansvar for ledelse af et kontor, som har ansvaret for at sikre korrekt skatteprovenu og høj regelefterlevelse på transfer pricing-området. Kontorets hovedopgave er at analysere og vurdere afgørelser inden for alle områder af transfer pricing samt ansvarlige for at løse de dobbeltbeskatningskonflikter, der opstår som følge af skattemyndighedernes forhøjelse af blandt andet store multinationale koncerners skattepligtige indkomst.
Derudover udarbejder kontoret forhandlingsoplæg vedrørende Mutual Agreement Procedure (MAP)-sager og løser Advanced Pricing Arrangements (APA). Kontoret har en bred kontaktflade både internt, til ”Big 4” og internationalt, idet kontoret repræsenterer Danmark i internationale forhandlinger.
Kontoret består af 10 medarbejdere, der er specialister inden for området. Den faglige kompleksitet i opgaverne er høj, og stillingen kræver derfor stor faglig indsigt for at kunne sætte kursen, gå i dialog om opgaverne og se sammenhænge mellem de forskellige områder.
Udover fag- og personaleledelse får du ansvaret for den daglige drift. Samtidig bliver du en del af en ledergruppe på 16 ledere, hvor du forventes at bidrage til sparring omkring den samlede opgaveløsning og den strategiske ledelse i Store Selskaber. Du refererer til underdirektøren for Store Selskaber.
Dine kompetencer
Du har en stærk faglig viden om transfer pricing samt indsigt i og erfaring med dobbeltbeskatning, så du kan udøve fagledelse af høj kvalitet. Du er god til at se på tværs og skabe sammenhænge mellem forskellige områder.
Du får en stor kontaktflade og vil samarbejde med resten af kontorerne i Store Selskaber samt kontorer på tværs af Skattestyrelsen. Det er derfor vigtigt, at du deltager aktivt i sparring med kollegaer og er god til at kommunikere og skabe relationer. Derudover vil du samarbejde med andre landes kompetente myndigheder, hvorfor det er vigtigt, at du er god til engelsk både skriftligt og mundtligt.
Via din lederstil skaber du resultater gennem dialog, tillid og med respekt for fagligheden, og du medvirker til, at medarbejderne i kontoret arbejder selvstændigt og er dygtige til at formidle og videndele. Derudover lægger vi vægt på, at du har gode analytiske evner og prioriterer trivsel og tværfagligt samarbejde.
Det er en fordel, hvis du har ledelseserfaring. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., cand.jur., cand.oecon., skatterevisor eller tilsvarende.
Om afdelingen Store Selskaber
Afdelingen Store Selskaber, som kontoret er en del af, er organisatorisk placeret under fagområdet Selskab i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. Vi har ansvaret for selskabernes skattebetaling, og det omfatter flere speciale-områder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest fredag den 23. juni 2023.
Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Sune Lauritzen på telefon 72 37 65 16.
Vi forventer at afholde 1. samtaler løbende. Derudover skal du afsætte yderligere tid til test samt 2. samtale, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169909&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850431