Kontorchef til juridisk kontor i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af komplekse opgaver, der har stor betydning for vores samfund? Har du lyst til at sætte retningen og være en del af et fællesskab, hvor der er fokus på faglighed og udvikling? Så er du måske vores nye kontorchef.

Kontorchef til Opkrævning
I Jura i Skattestyrelsen søger vi en ny kontorchef til kontoret Opkrævning.

Som kontorchef for Opkrævning kommer du til at stå i spidsen for 6-10 engagerede og dygtige medarbejdere, og du bliver en del af en velfungerende ledergruppe.

Opkrævningsområdet har stor samfundsmæssig betydning og politisk bevågenhed, og du vil få en central rolle i arbejdet med at understøtte en korrekt fortolkning og administration af reglerne på udbetalings- og opkrævningsområdet på tværs af Skatteforvaltningen. Du vil også komme til at arbejde tæt sammen med Skatteministeriets departement i forbindelse med bl.a. det lovforberedende arbejde.

Du vil sammen med dine medarbejdere være med til at sikre en fortsat kvalificeret rådgivning indenfor komplekse spørgsmål relateret til formue- og obligationsretlige problemstillinger såsom renteberegning, modregning og forældelse. Kontorets juridiske afklaringer vil typisk være af principiel karakter og dermed have stor betydning for Skatteforvaltningens arbejde. Derfor vil faglighed, udsyn, samarbejde og ansvarlighed være vigtige markører i din arbejds- og ledelsesstil.

Som kontorchef for Opkrævning vil du sammen med syv andre ledere og en underdirektør udgøre ledergruppen i afdelingen. Du vil referere til underdirektøren for afdelingen.

Analytisk og juridisk stærk profil
Vi forestiller os, at du har stærke juridiske kompetencer og en veludviklet analytisk sans, gerne med baggrund som cand.jur., cand.merc.(jur.) eller tilsvarende. Hvis du har erfaring med området og/eller ledererfaring er det en fordel, men det er ikke en forudsætning.

Som person har du lyst til at gå foran og sætte retning i forhold til opgaveløsningen. Du ser løsningerne, er optaget af det gode samarbejde og får energi af at have mange bolde i luften på samme tid.

Det er en fordel, hvis du

  • har erfaring med embedsmandsrollen og offentlig forvaltning, og kan navigere i en stor statslig organisation med mange interessenter,
  • formår at sikre den rette balance mellem fremdrift og kvalitet i opgaveløsningen,
  • kan formidle komplekse budskaber på en forståelig måde, og
  • motiveres af at skabe resultater gennem og sammen med andre, og er dygtig til at skabe relationer og gode resultater i et tværgående samarbejde.
Om din kommende arbejdsplads
Opkrævning er et kontor i afdelingen Proces og Intern Compliance i fagområdet Jura i Skattestyrelsen. Afdelingen Proces og Intern Compliance består af otte kontorer/enheder med ca. 100 medarbejdere i alt. Som afdeling er vi kendetegnet ved, at vi med afsæt i Skattestyrelsens værdier og strategiske målsætninger arbejder proaktivt og kontinuerligt med retlig compliance for at fremme og fastholde en stærk forvaltningskultur, hvor overholdelse af gældende regler og normer for styrelsens myndighedsudøvelse er i højsædet. Vi går op i fleksibilitet, faglig udvikling og fordybelse.

”I denne stilling bliver du en del af et fagligt fællesskab, hvor du får mulighed for at bidrage til løsningen af samfundsvigtig opgave. Som din kommende leder lægger jeg stor vægt på ordentlighed både i forhold til juraen og i relationen til medarbejdere, kolleger og samarbejdspartnere. Jeg sætter stor pris på, at man tager ansvar og udviser initiativ, og jeg vil beskrive min ledelsesstil som tilgængelig, uformel og ligefrem.” underdirektør Katrine Ledam Rasmussen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis sendes via linket ”Søg stillingen” senest den 6. juni 2023.

Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Katrine Ledam Rasmussen på telefon 72 37 90 17. 

Vi forventer at holde 1. samtaler den 12. juni 2023. Hvis du går videre i rekrutteringsprocessen, skal du derudover afsætte tid til test, en personanalyse og en logikanalyse, samt 2. samtale den 19. juni 2023.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og en straffeattest.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Tiltrædelse er pr. 1. august 2023 eller efter aftale.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168939&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836181

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet