Kontorchef med stærk faglighed til Skattestyrelsens transfer pricing-indsats

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for fagledelse, personaleledelse, driftsledelse og strategisk ledelse? Har du en stærk faglig viden om transfer pricing og en god regnskabs- og skattemæssig forståelse, så du kan udøve fagledelse af høj kvalitet? Vil du stå i spidsen for et kontor, der har til opgave at sikre korrekt skatteprovenu og høj regelefterlevelse for selskaber på transfer pricing-området? Så er du måske vores nye kontorchef.

Dit ansvarsområde og opgaver
Du får ansvar for ledelse af kontoret StS 11 – Transfer pricing, som er en del af afdelingen Store Selskaber i Skattestyrelsen. Kontoret har til opgave at sikre, at alle koncernforbundne selskaber på transfer pricing-området handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner. De overordnede opgaver er derfor:

  • risikovurdering og udvælgelse af sager til kontrol
  • gennemførelse af kontrol og revision af selskabernes transfer pricing-forhold.
Formålet er derved at sikre korrekt skatteprovenu og høj regelefterlevelse. Kontoret har en bred kontaktflade både internt og eksternt, herunder andre transfer pricing-revisionsenheder i Skattestyrelsen samt rådgivere og skatteansvarlige for de største selskaber i landet. Vi prioriterer dialog, vejledning og samarbejde som en integrerede del af vores kontrol.

Kontoret består af 17 medarbejdere, der er specialister inden for området. Den faglige kompleksitet i opgaverne er høj, og stillingen kræver derfor stor faglig indsigt for at kunne sætte kursen, gå i dialog om opgaverne og se sammenhænge mellem de forskellige områder.

Udover fag- og personaleledelse får du ansvaret for den daglige drift. Samtidig bliver du en del af en ledergruppe på 16 ledere, hvor du forventes at bidrage til sparring omkring den samlede opgaveløsning og den strategiske ledelse i afdelingen. Du refererer til underdirektøren for Store Selskaber.

Dine kompetencer
Du har en stærk faglig viden om transfer pricing, regnskab og selskabsskatteregler samt stor erfaring med transfer pricing-revision, så du kan udøve fagledelse af høj kvalitet. Du er god til at se på tværs og skabe sammenhænge mellem forskellige områder.

Du får en stor kontaktflade og vil samarbejde med resten af kontorerne i Store Selskaber samt kontorer på tværs af Skattestyrelsen. Derudover vil du samarbejde med rådgivere og skatteansvarlige for de største selskaber i landet. Det er derfor vigtigt, at du deltager aktivt i sparring med kollegaer og er god til at kommunikere og skabe relationer både i og uden for Skattestyrelsen.

Via din lederstil skaber du resultater gennem dialog, tillid og med respekt for fagligheden, og du medvirker til, at medarbejderne i kontoret arbejder selvstændigt og er dygtige til at formidle og videndele. Derudover lægger vi vægt på, at du har gode analytiske evner og prioriterer trivsel og tværfagligt samarbejde.

Du har en relevant videregående uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., cand.jur., cand.oecon., skatterevisor eller tilsvarende.

Om afdelingen Store Selskaber
Afdelingen Store Selskaber er organisatorisk placeret under fagområdet Selskab i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. Vi har ansvaret for selskabernes skattebetaling, og det omfatter flere speciale-områder.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 18. juni 2023.

Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Sune Lauritzen på telefon 72 37 65 16.

Vi holder første runde samtaler onsdag den 21. juni 2023. Derudover skal du afsætte yderligere tid til test samt anden samtale, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen. Anden runde samtaler er planlagt til tirsdag den 27. juni 2023.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Hannemanns Alle 25, 2300 København S.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169511&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843820

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet