BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sætte dagsordenen og sikre, at vi har et trygt sundhedsvæsen? Er du en stærk analytisk jurist, som tør tage ansvar og som sætter pris på at løse komplekse juridiske opgaver i tæt samarbejde med andre? Så er det dig vi har brug for!
Om Sundhedsjura
Vi arbejder for, at alle skal have de bedste betingelser, når de er i kontakt med sundhedsvæsnet. Den ambition fører vi ud i livet i tæt samarbejde med bl.a. vores sundhedsfaglige kollegaer og på tværs af andre myndigheder, herunder Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
I Sundhedsjura er vi styrelsens eksperter i sundhedsretlige spørgsmål, og vi rådgiver bl.a. de øvrige enheder om sundhedsjura samt stats- og forvaltningsret i bred forstand. Vi har samtidig ansvaret for ministerbetjeningsopgaver, hvilket bl.a. omfatter bidrag til lovforslag og høringssvar, bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål, ligesom vi udarbejder bekendtgørelser og vejledninger på en række områder.
I Sundhedsjura administrerer vi desuden en lang række centrale regler på sundhedsområdet. Det gælder regler på området for blod, væv/celler og organer, markedsføring af sundhedsydelser forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed, journalføring og patienters retsstilling med mere. Vi varetager også den juridiske del af styrelsens sundhedsfaglige tilsyn med autoriserede sundhedspersoner og behandlingssteder, tilsyn med blodbanker og vævscentre og styrelsens social- og plejefaglige ældretilsyn. Opgaver, der løses i tæt samspil med styrelsens to tilsynsenheder.
Enheden består af i alt 40 medarbejdere fordelt på tre sektioner, hvoraf ca. 30 er jurister. Du vil skulle indgå i sektionen Lovgivning, udvikling og politik.
Din hverdag hos os
Du vil indgå i et stærkt tværfagligt fællesskab, hvor ambitionerne er store, tempoet til tider er højt, og hvor vi hjælper hinanden. Du skal forvente afvekslende arbejdsopgaver primært inden for områderne ministerbetjeningsopgaver, lovgivningsopgaver, juridiske analyser og interessenthåndtering. Vi har højt til loftet - og alle er dedikerede til at sikre en opgaveløsning af høj kvalitet.
Det er helt afgørende, at du har styr på din stats- og forvaltningsret og kan navigere i en myndighedsopgave, der er tæt koblet til den faglige virkelighed, og som ofte er underlagt stor offentlig bevågenhed. Det er også afgørende, at du er god til at samarbejde og er løsningsorienteret såvel i samarbejdet med dine nære kolleger som eksternt i en bred kreds af samarbejdspartnere.
Dine primære arbejdsopgaver bliver, at:
- udarbejde lovgivning og politiske beslutningsoplæg inden for blod- og vævslovgivningen, hvor der inden for de nærmeste år skal implementeres ny EU-lovgivning
- yde juridisk bistand og sikre den juridiske kvalitet inden for dine sagsområder
- bidrage med juridisk understøttelse af implementeringen af nye regler for styrelsens godkendelser og tilsyn på blod- og vævsområdet
- undervise og vejlede kollegaer generelt i stats- og forvaltningsretlige problemstillinger
- betjene indenrigs- og sundhedsministeren og departementet, herunder besvare folketingsspørgsmål, inden for dine sagsområder.
Du er cand.jur. med betydelig erfaring fra centraladministrationen og gerne fra et departement. Vi forventer, at du har erfaring med lovgivningsopgaver og -processer samt ministerbetjening. Erfaring med sundhedsjuridiske og/eller EU-retslige spørgsmål er en fordel, men ikke et krav.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- har et højt fagligt niveau
- motiveres af at finde brugbare løsninger på komplekse juridiske problemstillinger
- hurtigt kan sætte dig ind i nye og komplicerede fagområder
- har mod og tager ansvar og arbejder effektivt uden at gå på kompromis med kvaliteten
- har en skarp pen og kan formulere dig enkelt og klart
- interesserer dig for sammenhængen mellem jura og politik.
Vi kan tilbyde et meningsfuldt arbejde, hvor du gør en forskel for patienter og borgere. Du bliver en del af et stort hold af sundhedsretlige eksperter med et stærkt juridisk fagligt fællesskab. Vi arbejder i et berigende tværfagligt miljø, hvor din dag er afvekslende og fyldt med engagerede kollegaer. Trivsel og godt kollegaskab er et vigtigt omdrejningspunkt i enheden.
Du vil gennemgå et introduktionsprogram og få en basisuddannelse i styrelsens opgaver, som bliver tilpasset din erfaring og dine kompetencer, ligesom du får gode muligheder for anden efteruddannelse.
Om ansættelsen
Du bliver ansat som enten chef- eller specialkonsulent afhængig af kvalifikationer og efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Ansættelsen er pr. 1. november 2023.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Mai-Britt Bonde på tlf. 5148 4196.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 36.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge, Islands Brygge 67, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 31-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171515&DepartmentId=9146&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891714