Juridisk konsulent til regelfortolkning, juridisk vejledning og faglig udvikling af erhvervsuddannelserne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv i en hverdag, hvor du både skal grave dig ned i juridiske problemstillinger og spille hurtigt ind i politiske processer? Vil du udvikle dine juridiske evner og samtidig arbejde for at sikre de bedste rammer for god undervisning i Danmark? Så er du måske vores kommende kollega i Kontor for Erhvervsuddannelser i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.



Om arbejdsopgaverne

Overordnet vil arbejde med regelgrundlaget for erhvervsuddannelserne, forvaltningsloven, offentlighedsloven, persondataloven m.v.

Du vil bl.a. skulle arbejde med:

  • Bekendtgørelser, vejledninger og bidrag til lovforslag om erhvervsuddannelserne.
  • Tværgående projekter i ministeriet, herunder om implementering af politiske aftaler.
  • Bistå med juridiske vurderinger i kontorets behandling af forvaltningsretlige afgørelser, herunder fx klagesager, dispensationssager.
  • Bidrage til at holde et højt juridisk niveau i vores rådgivning af de øvrige medarbejdere i kontoret og i ministeriet i et bredt juridisk opgavefelt, men med muligheder for at specialisere dig særligt inden for særlige områder, herunder især regler om oplæringsdelen af uddannelsen for fremtidens faglærte.
  • Juridisk rådgivning til borgere og institutioner, andre myndigheder, interesseorganisationer m.fl.
  • Direktions- og ministerbetjening.


Er du vores nye kollega?

Du kan være nyuddannet eller have flere års erfaring. Vi søger dig, som har en juridisk kandidatuddannelse og som:

  • Har en stærk juridisk faglighed og har lyst til at bruge dine viden i en politisk styret organisation.
  • Har nemt ved at lære nyt og har lyst til en varieret hverdag med spændende opgaver inden for jura og uddannelsespolitik.
  • Finder det spændende at arbejde tæt sammen med kolleger, der har en anden uddannelsesbaggrund og faglighed
Har du erfaring med forvaltningsret og arbejdet i en politisk ledet organisation er det en fordel, men det ikke et krav.



Om Kontor for Erhvervsuddannelser

Kontoret består af 45 medarbejdere fordelt på tre teams. Kontorets hovedopgave er arbejdet med at videreudvikle og øge kvaliteten i erhvervsuddannelserne. Vi varetager en række opgaver knyttet til uddannelsernes udvikling, herunder udvikling af fag, evaluering af uddannelser, tilsyn med erhvervsskoler, oplæringsområdet mv.

Samtidig bidrager vi til at udarbejde og implementering reformer og aftaler på erhvervsuddannelsesområdet, herunder udarbejdelse af bekendtgørelser og behandling af klagesager, udvikling af tilsyn, forsøgs- og udviklingsprojekter. Vores opgaver løses i tæt samspil med eksterne samarbejdspartnere, fx skoler, organisationer og arbejdsmarkedets parter.

Du bliver en del af team ”Styring og Rammer”, som består af 12 kompetente medarbejdere, som arbejder for at skabe gode rammer for erhvervsuddannelserne, herunder blandt andet udarbejdelse af uddannelsesbekendtgørelser, udvikling af uddannelsespolitiske tiltag og afklaring af og rådgivning om juridiske spørgsmål omkring uddannelserne.



En ambitiøs og social arbejdsplads

Vi har fokus på, at du har mulighed for udvikling og dygtiggørelse af dine juridiske kompetencer, og at der er tid til fordybelse. Du kommer til at indgå i et tværgående juridisk netværk i styrelsen, hvor der bl.a. holdes møder om aktuelle temaer og sager af principiel betydning, ligesom der prioriteres oplærings- og kompetenceudviklingstiltag.

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet og plads til alle. Vi er et kontor med fagligt stærke kollegaer med mange fagligheder, og vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen i et uformelt arbejdsmiljø. En positiv og humoristisk omgangstone med fokus på medarbejdernes trivsel og et godt arbejdsliv er vigtige værdier hos os, og vi mødes ofte og gerne over fx en kop kaffe eller en fredagsbar. Samtidig får du muligheder for hjemmearbejde og fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.



Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er i gennemsnit 37 timer pr. uge. Afhængigt af din erfaring og kompetencer vil du bliver ansat enten som fuldmægtig eller specialkonsulent efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten.

Vi ønsker at besætte stillingen pr. 1. august 2023 eller efter aftale.

Ansættelsessted: Teglholmsgade 1, 2450 København SV.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende teamleder Mette Lyshøj på telefon 2071 3042 eller kontorchef Morten Ørnsholt på 2178 0713.

Du kan læse mere om styrelsen på www.stukuvm.dk, og om hvordan det er at arbejde i Børne- og Undervisningsministeriet på job-i-ministeriet.



Lyder det som noget for dig?

Så send os din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest torsdag den 8. juni.

Vi afholder to samtalerunder, forventeligt i løbet af uge 24-25. Til anden samtale indgår en case, hvor det vurderes, hvordan du løser en konkret opgave.



Om Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriet. Vi understøtter ministeriets målsætning om at skabe fagligt stærke uddannelser til alle. STUK beskæftiger ca. 480 medarbejdere i København.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169141&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836567

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet