Juridisk fuldmægtig til aktindsigtsteamet i Ledelsessekretariatet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at skabe gennemsigtighed hos Styrelsen for Patientsikkerhed, og har du interesse for offentlig ret? Trives du med at have selvstændigt ansvar for egne sager? Så er stillingen i vores aktindsigtsteam måske noget for dig.

Om aktindsigtsteamet i Ledelsessekretariatet

Som juridisk fuldmægtig bliver du en del af styrelsens aktindsigtsteam, som er placeret i Ledelsessekretariatet. I Ledelsessekretariatet har vi flere funktioner, og vi beskæftiger os primært med generel ledelsesbetjening, HR, presse og juridisk sagsbehandling af aktindsigtsanmodninger. Ledelsessekretariatet ligger i enheden Læring og Ledelse, hvor vi blandt andet også arbejder med kommunikation og læring.

Din hverdag hos os

Du bliver en del af den funktion, der beskæftiger sig med aktindsigtsanmodninger fra blandt andre journalister, advokater og borgere. Din primære arbejdsopgave vil være at sagsbehandle og kvalitetssikre teamets afgørelser efter offentlighedsloven.

Din hverdag vil bl.a. indeholde følgende arbejdsopgaver:

  • Sagsbehandling af aktindsigtsanmodninger efter offentlighedsloven
  • Kvalitetssikring af aktindsigtsteamets afgørelser
  • Løbende koordination og vurdering af aktindsigter i forhold til styrelsens pressehåndtering
  • Udvikling af teamets arbejdsgange, koncepter og praksis
  • Opfølgning og styring af teamets samlede sagsbeholdning og – produktion
  • Tværgående koordination af juridiske problemstillinger på aktindsigtsområdet og samarbejde på tværs af styrelsens opgaver og enheder
  • Oplæring og undervisning af blandt andre teamets juridiske studentermedhjælpere.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Det er et krav, at du har en juridisk kandidateksamen.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har erfaring med juridisk sagsbehandling og gerne erfaring med behandling af aktindsigtssager
  • Har godt kendskab til offentlighedsloven og forvaltningsloven
  • Er velformuleret i skrift og tale og kan formidle et komplekst juridisk budskab kort og klart.
Yderligere sætter vi pris på, at du er kvalitetsbevidst og struktureret i dit arbejde, at du er engageret, initiativrig og selvstændig, samt at du bidrager til et godt samarbejde i teamet.

Vi tilbyder

Et meningsfuldt arbejde med samfundsnyttige opgaver. Du kommer til at indgå i et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt arbejdsområde. Du får desuden et stort, selvstændigt ansvar på en række områder. Du bliver en del af en arbejdsplads med en uformel omgangstone, et stærkt kollegialt sammenhold og gensidig respekt.

Om ansættelsen

Ansættelsen er på fuld tid og ønskes besat så hurtigt som muligt og senest pr. 1. november 2023.

Du bliver ansat som fuldmægtig og efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation for akademikere i staten. Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef for Læring og Ledelse Gertrud Rex Baungaard på tlf. 2282 9037.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 33 og 34.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge, Islands Brygge 67, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171038&DepartmentId=8852&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880560

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet