BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre, at vi har et trygt sundhedsvæsen? Er du en analytisk stærk jurist, som har mod og tør tage ansvar, kan processtyre og sætter pris på at løse komplekse juridiske opgaver i tæt samarbejde med andre? Så har vi brug for dig.
Om Sundhedsjura
Vi arbejder for, at alle skal have de bedste betingelser, når de er i kontakt med sundhedssystemet. Den ambition fører vi ud i livet i tæt samarbejde med bl.a. vores sundhedsfaglige kollegaer og på tværs af andre myndigheder, herunder Indenrigs- og Sundhedsministeriet samt Social-, Bolig- og Ældreministeriet.
I Sundhedsjura er vi styrelsens eksperter i sundhedsretlige spørgsmål. Vores hovedopgave er at løse juridiske opgaver på tilsynsområdet. Det gælder både styrelsens sundhedsfaglige tilsyn med autoriserede sundhedspersoner (individtilsynet), sundhedsfaglige tilsyn med behandlingssteder (organisationstilsynet) og styrelsens social- og plejefaglige ældretilsyn. Opgaverne løses i tæt samspil med styrelsens tre tilsynsenheder.
Vi varetager også ministerbetjeningsopgaver, herunder koordination og kvalitetssikring af styrelsens opgaver med bidrag til besvarelser af folketingsspørgsmål, ligesom vi administrerer en lang række centrale regler på sundhedsområdet. Det gælder f.eks. regler om journalføring, patienters retsstilling, forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed og ligsyn. I Sundhedsjura administrerer vi desuden en lang række centrale regler på sundhedsområdet. Det gælder både servicelovens regler på ældreområdet og regler på området for bl.a. blod, væv/celler og organer, markedsføring af sundhedsydelser, forbeholdt sundhedsfaglig virksomhed, journalføring og patienters retsstilling med mere.
I enheden er vi i alt 40 medarbejdere fordelt på tre sektioner, hvoraf 30 er jurister. Du vil skulle indgå i den juridiske sektion for individtilsynet.
Din hverdag hos os
Du vil indgå i et stærkt tværfagligt fællesskab, hvor ambitionerne er store, tempoet er højt, og hvor vi hjælper hinanden. Du skal forvente afvekslende arbejdsopgaver, eksempelvis tilsynssamtaler med autoriserede sundhedspersoner, sagsbehandling, herunder komplekse tilsynssager, juridiske analyser, ministerbetjeningsopgaver og undervisning. Vi har højt til loftet, og alle er dedikerede til opgaveløsning af høj kvalitet.
Det er helt afgørende, at du kan navigere i en myndighedsopgave, der er tæt koblet til den faglige virkelighed og som har stor offentlig bevågenhed. Det er også afgørende, at du er god til at samarbejde og kan finde løsninger i fællesskab – både internt med dine nære kolleger og eksternt i en bred kreds af samarbejdspartnere.
Dine primære arbejdsopgaver bliver, at:
- yde juridisk bistand og sikre den juridiske kvalitet i styrelsens tilsyn med autoriserede sundhedspersoner, herunder træffe afgørelser om sanktioner over for sundhedspersoner
- rådgive politiet i sager inden for styrelsens områder
- samarbejde med Kammeradvokaten i vores retssager om varig autorisationsfratagelse eller virksomhedsindskrænkning
- undervise og vejlede kollegaer i sundhedsjuridiske og offentligretlige problemstillinger
- udarbejde juridiske analyser og bidrage til udvikling af interne vejledninger og retningslinjer for sagsbehandlingen
- betjene sundhedsministeren og departementet, herunder besvare folketingsspørgsmål inden for dine sagsområder.
Du er cand.jur. og har betydelig erfaring med sagsbehandling og forvaltningsretlige spørgsmål samt interesse for sundhedsvæsenet. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med sundhedsjuridiske opgaver fra en anden myndighed inden for sundhedsvæsenet.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- har indgående kendskab til forvaltningsret og gerne offentlig ret
- kommunikerer klart og tydeligt i både skrift og tale
- er initiativrig og selvstændig og kan sikre flow i dine sager
- er holdspiller, der finder størst glæde ved de resultater, vi skaber sammen.
Vi kan tilbyde et meningsfyldt job, hvor du gør en forskel for patienter og borgere. Du bliver en del af et stort hold af sundhedsretlige eksperter med et stærkt juridisk fagligt fællesskab. Vi arbejder i et berigende tværfagligt miljø, hvor din dag er afvekslende, og du vil få kollegaer, der drives af et stort engagement. Trivsel og godt kollegaskab er et vigtigt omdrejningspunkt i enheden.
Du vil gennemgå et introduktionsprogram og få en basisuddannelse i styrelsens tilsynsopgaver, som bliver tilpasset din erfaring og dine kompetencer, ligesom du får gode muligheder for anden efteruddannelse.
Om ansættelsen
Du bliver ansat som enten chef- eller specialkonsulent afhængig af kvalifikationer og efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til chefkonsulent Jeanett Wind Christensen på tlf. 9351 4330 (uge 27 og 28) eller sektionsleder Metta Detlefsen Frost på tlf. 6193 9600 (uge 30).
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansøgningsfrist er onsdag den 26. juli 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 31-33. Du kan læse mere om os på stps.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Patientsikkerhed, Islands Brygge, Islands Brygge 67, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170470&DepartmentId=9146&MediaId=2524&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864477