Funktionsleder til Skattestyrelsens nye enhed SKAT Ligning Proces

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en dygtig og engageret personaleleder? Brænder du for både drifts- og udviklingsopgaver centreret om et it-system? Så er du måske vores nye funktionsleder.

SKAT Ligning Proces er en ny enhed, der oprettes den 1. oktober 2023. Enheden har procesansvaret for et af Skattestyrelsens store it-systemer - SKAT Ligning - med ca. 3.000 daglige brugere. Enheden er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Jura, Center for Straffesager.

Opgaver og ansvar
Som funktionsleder for SKAT Ligning Proces kommer du til at lede ca. fem medarbejdere: fire procesejere og en forretningsprojektleder. To stillinger er nyoprettede og forventes rekrutteret i løbet af andet halvår 2023.

Enhedens opgaver kan opdeles i to spor:

Det ene spor omhandler procesejerskabet og omfatter bl.a. løbende understøttelse af systemets ca. 3.000 sagsbehandlere og den etablerede superbrugerorganisation bestående af 60 kolleger på tværs af Skattestyrelsen. Hertil kommer et tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der er systemejer for SKAT Ligning.

Det andet spor handler om at sikre løbende støtte til det igangsatte it-projekt, som over de kommende år skal sikre en modernisering af SKAT Ligning.

Opgaverne fordrer, at du har blik for samarbejde og kommunikation, både skriftligt og mundtligt. Der vil være en del stabsopgaver i enheden, bl.a. set i lyset af det igangværende it-projekt, hvorfor dine skriftlige formidlingsevner skal være særligt gode.

Du vil blive en del af et ledelsesteam, der i sit fælles ledelsesgrundlag har fokus på mod, generøsitet og ledelse med hjerte.

Fagligt stærk og nærværende leder - dig og dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en kandidatuddannelse eller tilsvarende – uddannelsesretningen er ikke så afgørende for os – og gerne erfaring med it-systemer og -projekter samt stabserfaring.

For at få succes i denne rolle er det afgørende, at du

  • brænder for personaleledelse og har en anerkendende tilgang hertil,
  • videndeler med både medarbejdere og andre kolleger,
  • har gode kommunikative evner, så dit budskab går klart igennem,
  • har gennemslagskraft,
  • besidder stærke kompetencer inden for interessenthåndtering og
  • mestrer skriftlig kommunikation.
Vi tilbyder

  • et godt fagligt og socialt miljø blandt medarbejdere og i ledergruppen,
  • spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling,
  • en varieret og ofte uforudsigelig arbejdsdag i et uformelt miljø og
  • engagerede lederkollegaer og medarbejdere med højt fagligt niveau.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 17. august 2023. Samtaler forventes afholdt i uge 34 - 35. Der vil i rekrutteringsprocessen indgå både en personprofilanalyse og en logisk analyse. Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet straffeattest.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Henriette Lemvigh, tlf. 72 37 21 33 eller 21 12 48 61.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170876&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881960

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet