BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du interesseret i sundhedsdata, og har du lyst til at bidrage til at skabe bedre viden på sundhedsområdet, så er det dig vi søger til en spændende tidsbegrænset stilling i Sundhedsdatastyrelsen.
Om Klassifikationer og Inddata
I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsdata. Vi arbejder på at sikre bedre sundhed for de danske borgere gennem anvendelse af data og ved at skabe digital sammenhæng i sundhedssektoren. De nationale sundhedsdata har bl.a. haft en afgørende rolle under COVID-19 pandemien, hvor daglige opgørelser har bidraget væsentligt til de politiske beslutninger på området.
I afdelingen, hvor stillingen er placeret, indsamler og kvalitetssikrer vi data og skaber således omfattende og valide sundhedsdata til både analyser, forskning og monitorering (f.eks. COVID-19).
Afdelingen for Klassifikationer og Inddata (KID) er opdelt i fire sektioner. I sektionen, Det Brede Sundhedsvæsen (DBS), arbejder vi med større og mindre datakilder på tværs af hele sundhedsvæsenet. Ud over håndtering og kvalitetssikring af data fra allerede etablerede datakilder har vi også en række udviklingsprojekter, hvor vi etablerer nye datakilder i samarbejde med sundhedsfaglige fra bl.a. Sundhedsstyrelsen, Statens Serum Institut, Kommuner, Regioner, Sygehuse mv.
I afdelingen er der højt til loftet, godt humør, god energi og altid gode og hjælpsomme kollegaer at sparre med. Der er højt fagligt niveau og en del samarbejde på tværs i organisationen samt på tværs af hele Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Din hverdag hos os
Dine opgaver vil strække sig fra håndtering og kommunikation omkring eksisterende datakilder til etablering af nye indberetningskanaler. Opgaverne vil bl.a. omfatte:
- Ansvar for specifikke områder, f.eks. genoptræningsdata, børnedata, misbrugsdata, cancerdata o.l.
- Kommunikation omkring eksisterende datakilder, herunder løbende dialog med leverandører og indberettere
- Kvalitetssikring af data, herunder definering af valideringskrav samt vurdering af indberetningsniveau
- Dialog med analyseafdeling samt øvrige dataanvendere (eks. Indenrigs- og Sundhedsministeriets departement, Sundhedsstyrelsen, Statens Serum Institut og forskere)
- Udtræk af data og mindre analyseopgaver ved hjælp af programmering i SAS
- Ansvar for og bidrag til etablering af nye datakilder
- Deltagelse i større udviklingsprojekter og programmer på tværs af hele sundhedsområdet.
Du har en akademisk uddannelse, f.eks. en sundhedsvidenskabelig, samfundsvidenskabelig eller teknisk baggrund. Det er vigtigt, at du har lyst til og erfaring med at arbejde med store datamængder og nye datakilder. Vi ser også meget gerne, at du kan bidrage til planlægning og koordinering af vores udviklings- og tilpasningsprojekter.
Herudover forventer vi, at du:
- Hurtigt kan sætte dig ind i nye arbejdsredskaber og problemstillinger
- Er systematisk og struktureret og vant til at dokumentere dit arbejde
- Er fleksibel og har gode kommunikationsevner, både mundtlige og skriftlige
- Har erfaring med værktøjer til databehandling
- Har godt humør og lyst til at samarbejde med kollegaer og brugere med forskellig baggrund.
Du bliver en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer. Vi har et tæt samarbejde med de øvrige sektioner og afdelinger i Sundhedsdatastyrelsen. Du får mulighed for at arbejde med avancerede teknologier til håndtering af de nationale sundhedsdata og tilbydes løbende kompetenceudvikling, herunder uddannelse i metoder, teknikker og værktøjer.
Vores arbejdsuge er på 37 timer inkl. frokostpause, og vi er en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for hjemmearbejde og tilrettelæggelse af egen arbejdsdag. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering på området.
På matriklen har vi fitnesscenter, gymnastiksal og tennisbane. Personaleforeningen er aktiv med klubber (f.eks. løbeklub og vinklub) samt sociale arrangementer.
Om ansættelsen
Du bliver ansat som fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes centralorganisation.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder, Henrik Mulvad Hansen, på tlf. 2541 5103. Du kan læse mere om, hvad vi arbejder med på www.Sundhedsdatastyrelsen.dk.
Er du interesseret?
Klik på ”søg stillingen” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis senest onsdag d.14. juni 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 24/25.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sundhedsdatastyrelsen, Ørestads Boulevard 5, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169240&DepartmentId=8902&MediaId=2519&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839106