Fagligt stærk generalist til udvikling af Skatteforvaltningen i Skatteministeriets departement

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en stærk analytisk sans, og kan du gennemskue høj kompleksitet? Vil du være med til at understøtte udviklingen af Skatteforvaltningen i spændet mellem politik, styring, it og lovgivning? Så er det måske dig, vi har brug for. Vi søger lige nu en eller flere kollegaer, der har mod på at løfte et stort fagligt ansvar, er god til at tænke i løsninger og kan skrive solide beslutningsoplæg – alt sammen i et dynamisk politisk miljø med en omskiftelig hverdag.

Om jobbet
Du vil blive ansat i kontoret Forretning og Styring 1 i afdelingen Koncernstyring, hvor vi har fokus på at sikre den strategiske retning for ministeriets styrelser og understøtte deres forretningsmæssige udvikling.

I kontoret er vi styringsansvarlige for Skattestyrelsen og Motorstyrelsen og arbejder med en bred portefølje af opgaver fx reform af skattekontrollen, deleøkonomi, leasingområdet, skatteøkonomisk kriminalitet, beskatning af store selskaber og udbytteområdet. De områder, vi arbejder med, er kendetegnet ved en høj kompleksitet og offentlig bevågenhed, hvor it-systemer, lovgivning og en organisation med mange snitflader skal gå op i en højere enhed.

Som ansat i kontoret får du bl.a. til opgave at:

  • udarbejde beslutningsoplag til ledelse, minister og regeringen
  • understøtte politikudviklingen på skatte- og motorområdet
  • besvare folketingsspørgsmål
  • følge fremdriften i styrelsernes analyser, projekter og indsatser
Dine opgaver skal ofte løses i tæt samarbejde med andre kontorer i departementet og på tværs af vores styrelser, og du vil derfor også komme i kontakt med mange forskellige fagligheder. Det er derfor en stor fordel, hvis du er vant til at løse komplekse problemstillinger og evner at være pragmatisk og løsningsorienteret i dit arbejde.

Om dig
Vi lægger vægt på, at du har en relevant kandidatuddannelse. Derudover skal du være en fagligt stærk og samarbejdsvillig kollega, der kan tage ansvar og løfte svære indholdsmæssige opgaver – ofte på tværs af faggrupper og organisationer. Vi forestiller os, at du har et par års erfaring, men nyuddannede kan også komme i betragtning.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • har skarp analytisk sans og er i stand til at overskue mange komplekse sager på én gang
  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
  • kan opbygge gode samarbejdsrelationer
  • evner at tage ansvar for dine opgaver og følge dem til dørs
  • kan håndtere korte frister på et område med stor offentlig bevågenhed
  • kan styre og koordinere komplicerede processer.
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 28. maj 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fg. kontorchef Didde Riggelsen på telefonnummer 72 37 92 58.

Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteministeriet, Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168897&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833095

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet