BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde med it-porteføljestyring- og prioritering i statens største it-organisation? Har du erfaring med ledelsesbetjening og tilrettelæggelse af gode beslutningsprocesser i staten? Så er du måske den, vi søger i kontoret for It-strategi og styring i Skatteministeriets departement.
Interesse for porteføljestyring og ledelsesrapportering
I Skatteministeriet har vi en afgørende samfundsopgave med at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. En grundsten i Skatteministeriets samfundsopgave er it-udvikling og -drift, for det danske skattevæsen er ét af de mest digitale i verden.
I kontoret It-strategi og styring har vi bl.a. ansvaret for at sætte retning og understøtte prioriteringen af it-porteføljen i Skatteministeriets koncern. Derudover følger vi skattevæsenets mange it-udviklingsprojekter tæt og bidrager generelt til at sikre en god og effektiv it-styring i koncernen.
En central opgave for kontoret er at samarbejde og koordinere tæt med de andre kontorer i departementet, øvrige ministerier og især Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og Skattestyrelsen.
Vi vil gerne styrke den tværgående prioritering af statens største it-portefølje, og vi vil gerne sikre endnu bedre rammer omkring it-styring i Skatteministeriet. Derfor har vi brug for at få flere medarbejdere med på holdet.
Vi søger en generalist, der har erfaring med at arbejde i staten og også gerne erfaring med porteføljestyring og it-styring. Dine opgaver vil være at:
- bidrage til understøttelse af Skatteministeriets koncerns porteføljeboard, som prioriterer porteføljen og følger porteføljens tilstand
- sikre, at ledelsesrapportering om it-porteføljen er opdateret og transparent, herunder rapportering til ministeren
- udarbejde solide analyser og beslutningsgrundlag til porteføljeboardet i tæt samarbejde med samarbejdspartnere i koncernen
- bidrage til koncernens arbejde med it-governance og løbende forbedring af rammerne omkring it-styring, herunder opfølgning på It-tilsynets anbefalinger.
- indgå i følgegrupper, der fører tilsyn med it-projekters fremdrift, økonomi, gevinstrealisering mv.
Du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse og besidder et højt fagligt niveau.
Det er vigtigt, at du har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner, da du vil skulle udarbejde beslutningsgrundlag til topledelsen i Skatteministeriet. Derudover skal du have flair for at tilrettelægge gode processer og kunne lide arbejdet med ledelsesbetjening.
Som person er du arbejdsom og tager ansvar for opgaveløsningen, og du undrer dig undervejs. På den måde er du med til at sikre løbende fokus på at skabe forbedringer og se løsningsmuligheder.
Du kan håndtere interne og eksterne interessenter på en god og professionel måde – vi lægger stor vægt på at have et godt samarbejde ud mod organisationen.
Endelig skal du have lyst til at medvirke til at skabe den gode kultur og et godt sammenhold i kontoret.
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 1. juni 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Julie Harding Transbøl på telefon 72 37 67 06.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst.
Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil indgå tests i ansættelsesprocessen.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteministeriet, Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168944&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833767