Dygtig juridisk student med interesse for person- og ejendomsbeskatning til Skatteministeriet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at prøve kræfter med sammenspillet mellem skatteret, økonomi og politik? Vil du afprøve dine juridiske kompetencer i praksis og stifte bekendtskab med arbejdet i et departement? Som student i Skatteministeriets departement er du med i det juridiske værksted, når vi udarbejder lovforslag og besvarer henvendelser til ministeriet, og du vil komme til at opleve den politiske verden på tæt hold.

Om stillingen
Du vil blive ansat som student i kontoret Person, Ejendom og Pension, som har ansvaret for de skattearter, der rammer helt almindelige borgere i Danmark, som beskatning af løn og personalegoder, beskæftigelses- og befordringsfradrag, børne- og ungeydelse samt beskatningen af pensionsordninger. Derudover har vi ansvaret for ejendomsvurderinger, boligbeskatning og implementeringen af det nye boligskattesystem.

Kontorets opgaver på det juridiske område består i at udarbejde lovgivning og vurdere nye politiske tiltag. Derudover laver vi ministerforelæggelser og notater, besvarer spørgsmål fra såvel Folketinget som borgere og virksomheder, bidrager til it-udviklingen af nogle af de største it-udviklingsprojekter i Danmark – og meget andet.

Du vil indgå i kontorets øvrige team af juridiske studenter, som har ansvaret for kontorets retssager, bistå med udarbejdelse af borgersvar og løbende bistå kontorets jurister. Du vil i stillingen få indblik i kontorets fagområder og skattepolitik i praksis. Dine opgaver vil primært være følgende:

  • besvarelse af henvendelser til ministeriet
  • overvågning af retssager på området
  • udarbejde indstillinger vedr. proces for retssager på området
  • vurdering af advokatsalæroverslag
  • aktindsigtssager
  • udkast til både juridiske og ikke-juridiske tekster.
Vi har et stort fokus på din faglige udvikling, og du vil, sideløbende med ovenstående kerneopgaver, få opgaver af stigende sværhedsgrad. Du vil opleve et godt arbejdsmiljø, hvor vi lægger vægt på at hjælpe hinanden og have det sjovt sammen både under og efter arbejde.

Om dig
Du er fagligt dygtig, læser jura eller HA. (jur.) og har færdiggjort 3. semester. Du interesserer dig for skatteret og for sammenhængen mellem jura, økonomi og politik, og har gode formulerings- og samarbejdsevner. Herudover forventer vi, at du er engageret, har blik for detaljen, en struktureret tilgang til opgaveløsningen.

Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

Som student i Skatteministeriet, har du mulighed for at blive en del af studenternetværket, med ca. 25 studenter på tværs af departementet. Netværket for studenterne bruges bl.a. til vidensdeling og sparring på tværs af fagkontorerne. Der afholdes løbende arrangementer målrettet studenterne, som giver anledning til nye bekendtskaber og netværksdannelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, karakterudskrift samt øvrige relevante bilag via linket ”Søg stillingen” senest den 4. september 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Rikke Kure Wendel på telefonnummer 6166 9864, fuldmægtig Mareike Høgh Larsen på telefonnummer 7237 5289 eller fuldmægtig Morten Elmerdahl Rix Olsen på telefonnummer 7237 5007.

Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

Der er tale om et fleksibelt job, hvor vi udviser hensyn til dit studie. Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder og ferier.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteministeriet, Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171549&DepartmentId=6058&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892412

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet