BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig en uddannelse, hvor du kommer til at møde mange mennesker og løse spændende og varierende opgaver? Så har du her muligheden for at blive elev i Dragør Kommune fra 1. november 2023.
Du vil hele din elevtid være i vores Borgerservice. Dragør Kommunes Borgerservice er kommunens ansigt udadtil, og det er som regel her borgeren henvender sig først ved kontakt til kommunen. Det er derfor vigtigt, at du som person er udadvendt og serviceorienteret.
Formålet med denne turnus er at give dig et kendskab til opgaverne i Borgerservice. Målet er at du får et bredt indblik i de forskellige typer opgaver.
I Borgerservice varetager vi mange forskellige ekspeditioner, som blandt andet indebærer
- Pas og kørekort
- MitID
- Folkeregister
- Valg og brevstemmer
- Pension
- Hjælp til selvbetjeningsløsninger
- Kommunens telefonomstilling.
Som elev hos os vil du få medbestemmelse i hverdagen, selvstændige opgaver og en forskelligartet hverdag. Du bliver uddannet assistent med speciale i offentlig administration og får blandt andet erfaring med direkte borgerkontakt, telefonbetjening, intern og ekstern kommunikation og økonomi samt i brugen af kommunale IT-systemer.
Krav for at søge er, at du har gennemført en af følgende
- EUX Business (kontor).
- HHX.
- HF, STX eller HTX suppleret med en EUD-student med kontor som fagretning
- HG.
Skole og studietur
Du vil få 15 ugers skoleophold, og i uddannelsens andet år skal du på studierejse til Bruxelles sammen med klassekammerater fra handelsskolen.
Fremtidsmuligheder
Du er efter vel gennemført elevtid garanteret mindst seks-måneders ansættelse i Dragør Kommune. Uddannelsen giver endvidere mulighed for videreuddannelse til for eksempel kommunom og efterfølgende en diplomuddannelse.
Arbejdstid
Din arbejdstid vil være på 37 timer ugentligt, og ligge inden for rådhusets generelle arbejdstid:
Mandag: 08.00 - 15.15
Tirsdag: 08.00 - 15.15
Onsdag: 08.00 - 15.15
Torsdag: 08.00 - 17.00
Fredag: 08.00 - 14.15
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte HR konsulent Patrick Hjulsager på telefon 32 89 01 55 eller søge information på vores hjemmeside.
Ansøgningsfrist
25. september. Samtaler afholdes 28. september.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Stillingsbetegnelse
Kontorelev
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Borgerservice
Tiltrædelse
1. november 2023
Ansøgningsfrist
25. september 2023
Kontaktperson
HR konsulent Patrick Hjulsager på telefon 32 89 01 55
Uddannelse
EUX Business (kontor)
HHX
HF, STX eller HTX suppleret med en EUD-student med kontor som fagretning eller
HG. For at din HG-uddannelse er adgangsgivende, skal der på dit eksamensbevis stå anført ”Offentlig administration”.
Arbejdsområde
Administration
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Dragør Kommune, Kirkevej 7, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1424&ERId=84919
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5903362