På grund af personalemangel i Dragør Kommunale Tandpleje vil patienter nu opleve længere ventetider på eftersyn og specifikke behandlinger. Forvaltningen har også implementeret ændrede telefontider for at sikre, at personalet kan dedikere så meget tid som muligt til behandlinger.
For at afhjælpe situationen arbejder forvaltningen aktivt på at rekruttere en ny klinikchef. Dette sker i samarbejde med et rekrutteringsfirma. Ansøgningsfristen for stillingen er sat til den 11. marts 2024, med en tiltænkt startdato for den nye klinikchef den 1. maj 2024.
Yderligere foranstaltninger for at reducere ventetiden under overvejelse inkluderer et muligt samarbejde med en anden kommune. Dette er ét ud af flere skridt taget for at forbedre den aktuelle situation.
De nye telefontider er defineret som hverdage mellem 8.15 og 11.30. Bemærk, at telefonen er lukket i ulige uger tirsdag og onsdag, og i lige uger kun tirsdag. Tandplejens kontakttelefonnummer er 32 89 04 09. For dem med akut tandplejebehov uden for de angivne telefontider, er der indført en 'akutmail' for hurtig assistance: akuttandpleje@dragoer.dk.
Det er stadig muligt for børn og unge, der oplever tandsmerter eller andet akut behov, at få sikret behandling trods disse udfordringer. Dragør Kommune vil fortsætte med at informere om eventuelle nye tiltag eller ændringer i forbindelse med situationen i Tandplejen.
https://www.dragoer.dk/nyheder/2024/nyt-om-dragoer-kommunale-tandpleje