BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du kickstarte din karriere med et spændende job inden for digital forvaltning? Vil du arbejde i spændingsfeltet mellem jura og it? Ønsker du at arbejde i projekter, og vil du have en alsidig hverdag i et dynamisk team, der understøtter udvikling af nye digitale løsninger? Så er du måske en af vores kommende kolleger i Jura, Digitalisering.
Vær med til at understøtte den digitale forvaltning
Jura, Digitaliserings kerneopgave er at yde juridisk rådgivning i Skattestyrelsens it-projekter og derigennem bidrage til styrelsens digitale udvikling. Det gør vi både konkret, når vi deltager i styrelsens projekter, og mere generelt gennem rådgivning af digitaliseringsjurister på tværs af styrelsen. Vi understøtter de andre kontorer på tværs af Skattestyrelsen, hvor vi tilbyder konkret sparring samt undervisning, og vi driver flere tværgående netværk om digital forvaltning.
Som repræsentant for Jura, Digitalisering vil du derfor blive fagligt udfordret og få mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for forvaltningsret og databeskyttelsesret. Er du nyuddannet, vil du lære at finde de juridiske knaster og de optimale løsningsmuligheder for projekterne. Du vil blive knyttet til en erfaren kollega og gennem sparring få greb om vores arbejdsform. Er du erfaren, ved du, hvordan du agerer som proaktiv juridisk rådgiver og skaber værdi for projekterne, og du får mulighed for selvstændigt at rådgive i projekterne og bringe din solide faglighed i spil.
Udadvendt og samarbejdende juridisk profil
Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund eller tilsvarende og et bredt juridisk fagligt fundament. Vi løser mange af vores opgaver i et projektorganiseret samarbejde, og du skal derfor trives med en bred kontaktflade med mange fagligheder og mange bolde i spil. Kendskab til digital forvaltning, og dermed til forvaltnings- og databeskyttelsesret samt projektarbejde, er en fordel. Det er ikke en forudsætning, at du har kendskab til skatteområdet, men du skal have mod på at bruge din faglige baggrund på konkrete skatteretlige sagsområder.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- har en proaktiv, analytisk og nysgerrig tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at tænke i løsninger
- kan lide at rådgive og yde ekspertbistand til dine kolleger og samarbejdspartnere på tværs af skatteforvaltningens organisation
- formår at kommunikere positivt og konstruktivt, så dine svar er enkle, korrekte og umiddelbart anvendelige for dine kolleger med anden faglig baggrund
- er grundig i din juridiske metode
- gerne vil være en del af et hold, som lægger vægt på sparring, at støtte hinanden og have det sjovt.
I Jura, Digitalisering får du en høj grad af fleksibilitet og bliver inddraget i opgaveplanlægning og -løsning, så job og privatliv hænger sammen. Din hverdag bliver afvekslende, og du bliver en del af et miljø med høj faglighed og gode udviklingsmuligheder. Vi har en uformel omgangstone og vægter trivsel, humor og samarbejde højt. Hos os går det sociale hånd i hånd med det faglige. Vi kan godt være ambitiøse og samtidig have det sjovt.
"Sammen med seks dedikerede medarbejdere har vi til daglig fokus på, at vores juridiske faglighed skal indgå i mange forskellige it-projekter i spændingsfeltet imellem forretningsbehov og tekniske muligheder.
Udover fagligheden vægter vi trivslen og den interne videndeling højt for at skabe det bedste fundament for god compliance-rådgivning og faglig udvikling. Når alle deltager i forskellige projekter ude i styrelsen, er det nødvendigt med en faglig og social base, hvor vi støtter hinanden og sparrer indbyrdes. Det prioriterer jeg ligeledes højt.", Kontorchef Marlene Wiese Svanberg
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse, herunder eksamenspapirer fra evt. bachelor- og kandidatuddannelse via linket ”Søg stillingen” senest mandag 19. juni 2023 kl. 12.00.
Spørgsmål til stillingen besvares gerne af kontorchef Marlene Wiese Svanberg på telefon 72 38 93 72 eller souschef Christina Hyldgaard Jacobsen på telefon 72 37 08 69.
Vi indkalder til samtaler løbende og forventer at afholde de indledende samtaler fra 15.-20. juni 2023. Herefter vil kandidater, som går videre til anden samtalerunde, skulle løse en case og til samtale i uge 25.
Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere (AC) i staten. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse efter individuel aftale.
Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, KBH, Hannemanns Allé 25, Hannemanns Allé 25, 2300 København S
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169386&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850794