Chef for Integreret Markedsføring og Positionering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I DR arbejder vi på at bringe danskerne sammen om det vigtige. DR tager ordene demokrati, kultur og fællesskab alvorligt. Det må gerne være sjovt, så tårerne triller – eller alvorligt og have samme effekt – men det må aldrig være ligegyldigt. I DR får du cirka 2700 kollegaer fordelt over hele Danmark. Vi har en ambition om, at DR skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. DR udkommer på tværs af radio, tv, apps og web. Vi har tilbud til alle; både børn, unge og voksne. DR samarbejder med landets uddannelsesinstitutioner og erhvervsliv. Desuden driver vi Koncerthuset, og så har man kor og orkestre i verdensklasse.

I Eksponering & Brugerkontakt arbejder vi med markedsføring og positionering af DR’s indhold, platforme og brands, samt kontakten med DR’s brugere. Eksponering er DR’s in-house marketingsstrategiske, kreative, medie- og produktionsbureau i ét, som hvert år udvikler og eksekverer mere end 800 kampagner på tværs af alle DR’s platforme.

Stillingen

Som chef for Integreret Markedsføring og Positionering (i afdelingen Eksponering og Brugerkontakt) får du chancen for at blive en del af landets største kultur- og medieinstitution, der i øjeblikket står over for at realisere en ambitiøs virksomhedsstrategi; ”Sammen om det vigtige”.

Du vi få ansvar for et område med 12 passionerede medarbejdere fordelt på marketing manageres og kampagneledere. Området er hovedindgang til prioritering af indhold, der skal markedsføres på tværs af brands, kanaler og genre i et komplekst økosystem af brugere.

DR er godt i gang med at omstille sig til et fuldt ud digitalt Public Service-tilbud, og derfor vil dele af den udviklings- og omstillingsopgave, du som chef for Integreret Markedsføring og Positionering skal drive, også handle om, i samarbejde med resten af ledergruppen, at forme fremtidens veje for tiltrækning og fastholdelse af DR’s brugerne igennem strategi, kreativitet og produktion med høj gennemslagskraft.

Primære ansvarsområder

Du bliver en del af ledergruppen for Eksponering og Brugerkontakt, der har en ambitiøs målsætning om at drive afdelingen til nye højder indenfor ledelse og brugerorienteret markedsføring. Du har en nøglerolle sammen med den øvrige ledelse i at nå ambitionen og være en aktiv spiller i udviklingen af afdelingen.

Du skal lede området med det formål at skabe effektiv markedsføring og branding i overensstemmelse med DR's strategi, Public service-ambition og digitale udviklingsplan – i tæt samarbejde med indholdsområderne, Product management, Kommunikation og Publicering.

  • Strategisk sparringspartner for DR’s øvrige funktioner/afdelinger, særligt indholdsområderne.
  • Strategisk sparringspartner og meddriver af prioriterede tværgående projekter i DR.
  • Med afsæt i resultatopfølgning anbefale, eksekvere og optimere allokering af markedsføringsmidler- og ressourcer over en 12 mdr. horisont.
  • Skabe sammenhæng og synergier mellem DR master brand, medie brands, digitale produkter – og de enkelte markedsføringsindsatser.
  • Tværgående procesoptimering for udvikling og integration af markedsføringsindsatsen, internt i Eksponering samt i samarbejdsflader.
Sådan lykkes du i stillingen

  • Du drives af at lykkes sammen med og gennem andre – skabe holdånd.
  • Du er en stærk og visionær leder med min. 10 års erfaring i at lede fagligt stærke medarbejdere.
  • Du kan og vil gerne arbejde med public service-forpligtelser.
  • Du har veldokumenteret erfaring indenfor strategisk kommunikation og branding.
  • Du arbejder naturligt med resultatorienteret markedsføring.
  • Du forstår balancen i markedsføringseffekt på kort og lang sigt.
  • Du arbejder indsigtsbaseret.
  • Du forstår kreativitet, kreative kompetencer og kreative leverancer.
  • Du forstår for brugeradfærd og den digitale værktøjskasse indenfor marketing.
Kontakt

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer alle uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har metro lige til døren.

Du er velkommen til at kontakte afdelingschef Maria Gry Henriksen, mgry@dr.dk, hvis du vil vide mere om stillingen.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer og dokumentation for erfaring og kvalifikationer. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk. Du søger ved at klikke på ”Søg stillingen” i højre side.

Ansøgningsfristen er den 7. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

DANMARKS RADIO DR-Byen, Emil Holms Kanal 20, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1165&ProjectId=147708&DepartmentId=18961&MediaId=4641&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875375

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet