Er du fagligt skarp inden for regnskab? Og kan du stå for den daglige ledelse og faglige koordinering af et velfungerende og dygtigt regnskabsteam på i alt fem personer? Så er du måske vores nye teamleder.
Om Jobbet
Dragør Kommune har et årligt budget på ca. 1 mia. kr., som regnskabsteamet har en nøglerolle i at sikre, bliver administreret korrekt. Som teamleder bliver din rolle at koordinere teamets opgaver indadtil og samtidig at sikre en faglig solid rådgivning af kommunens øvrige enheder.
Du skal blandt andet medvirke til den fortsatte udvikling af kommunes regnskabsføring og samtidig være med til at løse de løbende driftsopgaver – f.eks. bogføringer fra bank, fakturabetaling, kreditorkontakt samt kontrol- og afstemningsopgaver mv.
Der vil være rig mulighed for, at sætte dit præg på regnskabsfunktionen og rammerne for dit daglige arbejde.
Regnskabsteamet består – ud over dig – af tre medarbejdere og en kontorelev, som løser et hav af forskelligartede opgaver. Det er et team i rivende udvikling. Det seneste år har teamet implementeret fakturaadministration, påbegyndt et pilotprojekt for automatisk bogføring udført af en robot, samt skabt en øget bevidsthed om korrekt kontering af positivlistemoms. Dertil afholder teamet løbende workshop og orienteringsmøder for at højne kvaliteten i opgaveløsningen og gøre hverdagen nemmere for kommunens øvrige enheder og institutioner.
Regnskabstemaet er en del af kommunens Center for Økonomi og Indkøb på 18 medarbejdere, og du derfor vil få et tæt samarbejde med afdelingens fire andre teams (Budget, Økonomipartnerfunktionen, Opkrævning og Indkøb) samt en stor kontakt- og samarbejdsflade til kommunens decentrale enheder og institutioner.
Om dig
Du kan enten have ledererfaring eller være klar til faglig ledelse som det næste skridt i din karriere – fx hvis du er den blandt dine kolleger, som tager initiativ til at styre og koordinere på tværs.
Vi lægger vægt på, at du har gode fagkundskaber, de rette personlige kvalifikationer og har lyst og kompetencer til at indgå i et miljø præget af både drift- og udviklingsopgaver i en lille organisation med en bred kontaktflade, tæt på direktion og faglige ledere.
Konkret forventer vi, at du
- Har en regnskabsmæssig uddannelse og gerne erfaring med kommunalt regnskab og kontoplan
- Kan bevare overblikket og kan koordinere og prioritere opgaver, også på tværs af organisationen
- Har et indgående kendskab til økonomistyringsredskaber og Excel
- Gerne har praktisk erfaring med KMD Opus eller tilsvarende økonomisystem
- Er selvstændig og selvkørende
- Evt. har erfaring med implementering af digitale regnskabsløsninger
Vi tilbyder
- En fleksibel arbejdsdag og mulighed for hjemmearbejde
- Mulighed for at sætte præg på dit arbejde
- Mulighed for at videreudvikle dig både personligt og fagligt
- En uformel atmosfære med store frihedsgrader
- Ledelsesmæssigt fokus på både faglige udfordringer og et godt, socialt miljø.
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50% på daglig transport skattefrit. Tilskud til massage og Dragør Svømmehal. Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS. Eller er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.
Stillingen er på fuld tid med ansættelse som teamleder med løn efter overenskomst og mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Proces
Vi ser frem til at modtage din ansøgning senest den 21. februar via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/vores-kommune/job-i-dragoer-kommune/soeg-job/.
Vi forventer at holde samtaler i slutningen af uge 9. Stillingen ønskes besat senest den 1. april 2025.
Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte økonomichef Bo Grubbe Jensen på telefon 32 89 01 35 eller mail boj@dragoer.dk.
Om Dragør Kommune
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.
Vil du vide mere, så besøg os på www.dragoer.dk.
Stillingsbetegnelse
Teamleder/faglig koordinator for regnskab
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune
Tiltrædelse
1. april 2025
Ansøgningsfrist
21. februar 2025
Kontaktperson
Økonomichef Bo Grubbe Jensen, telefon 32 89 01 35 / mail boj@dragoer.dk
Uddannelse
Relevant uddannelse inden for eksempelvis regnskab
Arbejdsområde
Regnskab, ledelse
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Dragør Kommune, Kirkevej, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/95f5e9f0-e22f-4312-945a-7ef382946870