Har du erfaringer med at støtte børn og unge som er i en udsat position? Vil du være en del af en forebyggende indsats med høj faglighed?
Dragør kommune skal i gang med en spændende proces, med at hjemtage alle eksterne kontaktpersonsopgaver, da vi tror på, at lokal forankring/kendskab, tættere tværfaglig samarbejde på tværs af myndighed, dagtilbud og skoler, vil blive bedre for vores unge.
Derfor søger vi nu 4 kontaktpersoner, som skal være med til at bygge indsatsen op. Du vil blive en del af Børne, unge –og familierådgivningen, som består af 8 rådgivere, 1 SSP medarbejder og 1 afdelingsleder.
Indsatsen retter sig både mod de unges familieliv og de unges deltagelse i skole, uddannelsesinstitutioner og fritidsaktiviteter samt de unges venskabs- eller fællesskabsrelationer m.m. Vi arbejder ud fra en systemisk-løsningsfokuseret-narrativ tænkning, så kontaktpersonerne skal arbejde målrettet med de unges og familiernes fortællinger om sig selv. Og hvad de selv gerne ønsker af forandringer i deres eget liv. Derudover ønsker vi at der skal være fokus på en genoprettende tilgang, hvor vi har fokus på at reparere de brudte relationer, der kan være omkring barnet/den unge.
Som kontaktperson arbejder du i et tæt makkerskab sammen med en rådgiver, som også er den unges børne- og ungerådgiver. Sammen skal I handle hurtigt og løbende justere indsatsen. Jeres fælles indsatsområder omkring den unge kan f.eks. være samtaler med forældre omkring forældrerollen.
I indsatsen ser vi relationen til barnet/den unge som et middel til at nå et mål. Derfor er det også vigtigt, at kontaktpersonen opfatter sig selv som en del af en større forebyggende indsats gennem samspil med øvrige aktører omkring barnet/den unge.
Vi lægger vægt på, at du
- har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx pædagog eller anden socialfaglig uddannelse
- er god til at bygge bro og samarbejde mellem barn/ung/forældre og skole, fritidstilbud, fritidsjob, andre myndigheder m.fl. og ser det som nødvendigt for at lykkes med opgaven
- kan agere kontaktperson for såvel barn/ung som familie, dvs. at du som kontaktperson også skal kunne arbejde med familien i samarbejde med familierådgiveren
- har mod på gennem løbende supervision, metodisk træning og uddannelsesaktiviteter at udvikle dine kompetencer som kontaktperson
- er indstillet på at den unges udvikling skal dokumenteres af dig i samspil med andre fagpersoner
- er indstillet på skiftende arbejdstider
Vi kan tilbyde dig
- at blive en del af et dygtigt team med høj faglighed på børne, unge -og familierådgivningen
- et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
- et stærkt kollegialt fællesskab i et velfungerende team
- løbende supervision
Vi tilrettelægger et individuelt introduktionsforløb som afspejler dine behov for den gode start på din nye arbejdsplads. Her vil der være fokus på teamets arbejdsgange og løbende sparring fra kollegial mentor. Vi har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
Som en del af det forpligtende samarbejde, varetages myndighedsbeslutninger og rådgivning omkring børn og unge med funktions nedsættelse af Tårnby Kommunes familieafdeling.
Kommunen tilbyder en række personalegoder, såsom erhvervskort til offentlig transport, hvor du sparer op til 50% på daglig transport skattefrit. Tilskud til massage og Dragør Svømmehal. Rabat på dit kontingent til træningscentrene FYSIQ og SATS. Eller er du mere til at leje kommunens skønne sommerhus i Sverige, så er det også en mulighed.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål eller vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte Afdelingsleder Jeanne Skat Sørensen på mail jeannes@dragoer.dk eller telefon 51 29 52 79.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Der er tale om fultidsstilling 37 timer ugentlig.
Tiltrædelse den 1. april 2025 eller snarest derefter.
Vi indhenter børne- og straffeattest samt udvidede referencer som led i ansættelsen.
Frist
4. februar 2025.
Tidsplan
Vi afholder samtaler den 6. februar 2025.
Send din ansøgning med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse via kommunens rekrutteringssystem: https://www.dragoer.dk/om-kommunen/job-i-dragoer-kommune/soeg-job
Dragør Kommune har ca. 14.500 indbyggere, og den kommunale organisation har ca. 1.200 medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og kan hver dag glæde os over engagerede og kvalificerede kollegaer, der bakker op om vores mål og værdier.
Som medarbejder i Dragør Kommune vil du opleve høj faglighed og et mindst lige så højt ambitionsniveau. Vi lægger vægt på trivsel og ønsker at skabe rammerne for et godt liv – både på og uden for arbejdspladsen.
Dragør Kommune ser mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset køn, alder og religion, etnisk oprindelse eller seksuel orientering til at søge ledige stillinger i kommunen.
Stillingsbetegnelse
Kontaktperson
Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentlig
Virksomhedsoplysninger
Dragør Kommune
Tiltrædelse
Tiltrædelse den 1. april 2025 eller snarest derefter.
Ansøgningsfrist
4. februar 2025
Kontaktperson
Afdelingsleder Jeanne Skat Sørensen, mail jeannes@dragoer.dk / telefon 51 29 52 79
Uddannelse
Pædagog eller anden socialfaglig uddannelse
Arbejdsområde
Administrationen
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Dragør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Dragør Kommune, Kirkevej, 2791 Dragør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/ad652b07-f67b-49aa-854e-77123c7f3edd