Change Manager til nyt Service Delivery Team til IT Universitetet i København (Genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar til at tage springet ind i en udfordrende og central rolle, hvor du kan sætte din ekspertise i spil og være med til at forme fremtidens IT-serviceleverancer på IT Universitetet?
Brænder du for at skabe forandringer og sikre en gnidningsfri drift i en mindre, foranderlig og kompleks organisation? Så læs videre!

Vi søger en passioneret, pragmatisk og kompetent Change Manager med mindst 3-5 års erfaring til vores nyoprettede Service Delivery team.

Her får du mulighed for at arbejde med implementering af spændende og varierede opgaver inden for ITIL-processer, driftsoptimering og forandringsledelse.

I rollen vil du få en unik mulighed for at drive forandringer på tværs af organisationen og opbygge et stærkt netværk af interne og eksterne samarbejdspartnere.

Din indsats vil være afgørende for at sikre, at vi når vores mål om at implementere standardiserede processer på it-området, hvor og hvornår det giver mening.

Hvis du er en erfaren IT-driftsprofessionel med stærke kompetencer inden for ITIL, projektledelse og kommunikation, og har du lyst til at hjælpe os med at implementere grundlæggende ITIL på en pragmatisk måde er dette jobbet for dig!

Vi glæder os til at høre fra dig og byde dig velkommen til vores team, hvor vi sammen vil skabe et solidt grundlag for ITU´s IT-drift.

Ansvarsområder
Dine arbejdsopgaver vil primært være:

  • Professionel, pragmatisk og proaktiv implementering og eksekvering af ITIL-processer som change-, incident-, problem-management m.m.
  • Udvikling og optimering af driftsrelaterede politikker, praksisser, standarder og sikkerhedsforanstaltninger
  • Registrering og koordinering af RFC-implementering i samarbejde med øvrige interessenter, herunder eksterne leverandører. Indkalde CAB (Change Advisory Board) ved kritiske ændringer.
  • Kommunikation og varslinger ved større ændringer i tekniske systemer.
Herudover skal du bidrage til:

  • Udarbejde og opdatere dokumentation
  • Holde snor i ændringer og rapportere til ledelsen
  • Vedligeholde ydelseskatalog med fokus på selvbetjening
Desuden er det en nødvendighed, at du kan begå dig på dansk og engelsk, både i skrift og tale.

Baggrund
Vi søger dig, der har en dyb forståelse af ITIL-rammeværket og service management processer, og kan sætte den forståelse i spil og dermed bidrage til en effektiv og velfungerende IT-drift.

Du skal kommunikere klart, præcist og i øjenhøjde med både interne og eksterne interessenter.

Desuden skal du have gode organisatoriske og administrative evner for at kunne jonglere mellem mange opgaver og holde overblikket, selv under pres.

Du er derfor selvstændig og har gennemslagskraft. Samtidig er du teamplayer med øje for det gode samarbejde, er serviceminded og ansvarsfuld over for dine kolleger.

Det er desuden en forudsætning at du går struktureret til værks og er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation og kan indgå i dialog med forskellige faggrupper.

I denne stilling lægger vi stor vægt på uddannelseskrav, certificeringer og erfaring med implementering af driftsprocesser, vi forventer, at du har som minimum en ITIL Foundation-certificering

Desuden vil en Certified Change Management Professional (CCMP) certificering styrke din profil.

Vi værdsætter også kandidater med erfaring fra kurser i service management, projektledelse og kommunikation, der bidrager til en dybdegående forståelse af de nødvendige kompetencer i denne stilling.

Vores setup er en blanding af Linux og Microsoft herunder cloud. Det er derfor vigtigt at du kan navigere hjemmevant i begge miljøer.

IT-Universitetet tilbyder
ITU tilbyder et spændende og udfordrende job i et internationalt miljø med dygtige medarbejdere og gode kollegaer. Vi har en åben og uformel omgangstone og en afvekslende hverdag.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Vi har flekstid, hvilket giver gode muligheder for at få samspillet mellem arbejde og familieliv til at fungere optimalt.

Ansættelse og aflønning
Aflønning og øvrige ansættelsesforhold sker i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant organisation.
Der vil være mulighed for at forhandle individuelle tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Stillingen ønskes besat den 1. september 2023 eller snarest derefter.

Yderligere information
Du er velkommen til at kontakte teamleder Stephan Hansen på 7218 5099 hvis du ønsker yderligere information om stillingen.

Ansøgningsprocedure
Du kan kun søge stillingen igennem vores e-rekrutteringssystem. Søg ved at trykke på knappen "Søg stillingen" nederst i stillingsannoncen på vores hjemmeside.

Ansøgningsfristen er den 21. august 2023 kl. 13.00

Samtaler afholdes løbende.
IT-Universitetet benytter test i forbindelse med vores rekrutteringsforløb.

IT-Universitetet ønsker at afspejle et internationalt miljø og ser mangfoldighed som en ressource. Vi opfordrer alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Dragør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

IT-Universitetet i København, Rued Langgaards Vej 7, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=119&ProjectId=181591&DepartmentId=3439&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862237

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet